Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baye de Somme

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Baye de Somme

    Vorig weekend eens met de vriendin een weekendje eruitgeknepen richting Baye de Somme in Noord Frankrijk , tevens een bezoekje gebracht aan het schitterende wildpark aldaar :

    jonge Meeuw


    blijkbaar een kwak



    en een mannelijke tafeleend




    Mijn allereerste post hier , ben een beginner , zowel positieve als negatieve ( kan ik zeker iets van opsteken ) zijn welkom
    gebruikte materiaal : 300D met 70-200f4-L allen in combinatie met 1.4 extender
    Last edited by Fishermen; 26 oktober 2005, 14:11.
    Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

  • #2
    Re: Baye de Somme

    ik zou ze toch graag wat groter zien...
    want het zien er toch behoorlijke foto's uit

    Oorspronkelijk geplaatst door sticky's
    De foto mag aan geen enkele zijde groter zijn dan 900 pixels kader inbegrepen en moet kleiner zijn dan 200 kB of 204.800 Bytes.
    en daar zit jij volgens mij ver onder
    Last edited by koen dd; 26 oktober 2005, 11:20.
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

    FZ50

    Comment


    • #3
      Re: Baye de Somme

      Ze waren 900 pix breedte maar door ze op imagegateway van Canon te plaatsen zijn ze blijkbaar kleiner geworden , weet niet direct waar ik ze zou kunnen plaatsen , ben dan ook niet echt thuis in die zaken , iemand sugesties ?

      Edit : intussen al oplossing gevonden
      Last edited by Fishermen; 26 oktober 2005, 11:36.
      Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

      Comment


      • #4
        Re: Baye de Somme

        voila nu kan iedereen je foto's een beetje beter bekijken en beoordelen
        vind het 3 goeie opnames .... zeker benieuwd naar meer

        Comment


        • #5
          Re: Baye de Somme

          Hoi

          Tweede foto is een Kwak (krijg zo'n naam) en de derde is een tafeleend (man). Normaal een vrij schuchtere eend.

          Mooie Foto's
          Groetjes Chris
          EOS 1D mk III + EF 24-105mm F4 L IS USM, Canon EF 100-400 is usm, Canon EF 500 F4 CanonTC 1.4
          Mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Baye de Somme

            Oorspronkelijk geplaatst door droopy
            Hoi

            Tweede foto is een Kwak (krijg zo'n naam) en de derde is een tafeleend (man). Normaal een vrij schuchtere eend.

            Mooie Foto's
            Bedankt voor de correctie , ben geen vogelkenner , niettemin een aanrader om het natuurpark daar eens te gaan bezoeken , een ongelooflijk aantal soorten is daar deze tijd van het jaar te zien ( ook zeer veel ooievaars en andere steltlopers ) , van deze tafeleenden heb ik er honderden gezien , en je kan vanuit de ontelbare shuilhutten de beestjes rustig fotograferen ( vanop zeer korte afstanden zelfs , alhoewel een 100-400L wel makkelijker zou zijn geweest )
            Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

            Comment


            • #7
              Re: Baye de Somme

              Mooie reeks! Maar de meeuw vind ik de allerknapste!

              Grtz,Fabke
              Toeteren in de file is als duwen tegen een berg.
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

              Comment


              • #8
                Re: Baye de Somme

                Fijne waarnemingen, zeker de Kwak,

                Comment


                • #9
                  Re: Baye de Somme

                  alle drie mooi op èèn uitzondering na, nl de eerste opname, die vind ik erg mooi.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Baye de Somme

                    Doet deugt om als beginner deze kritieken te horen , ik volg hier al een tijdje met jullie mee en het resultaat wat je hier ziet komt er zeker en vast door hetgene wat ik hier al heb gezien en gelezen, tot over enkele maanden wist ik maar bitter weinig van fotografie af , ik zou zeggen hou BD hier zoals het is , ik zal m'n best doen om hier geregeld eens wat te laten beoordelen ! thx
                    Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Baye de Somme

                      zeer mooie reeks!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fishermen
                      Bedankt voor de correctie , ben geen vogelkenner , niettemin een aanrader om het natuurpark daar eens te gaan bezoeken , een ongelooflijk aantal soorten is daar deze tijd van het jaar te zien ( ook zeer veel ooievaars en andere steltlopers ) , van deze tafeleenden heb ik er honderden gezien , en je kan vanuit de ontelbare shuilhutten de beestjes rustig fotograferen ( vanop zeer korte afstanden zelfs , alhoewel een 100-400L wel makkelijker zou zijn geweest )

                      dus eigenlijk zijn het parkvogels en geen echte wilde vogels ? de kwak lijkt mij trouwens niet echt in een kooi getrokken te zijn; dit doet niet af aan de kwaliteit van de foto's ; ik bedoel enkel dat echte wilde vogels veel moeilijker te benaderen en te fotograferen zijn en nooit zo mooi poseren als parkvogels;

                      Comment


                      • #12
                        Re: Baye de Somme

                        Oorspronkelijk geplaatst door Herman Blockx
                        zeer mooie reeks!




                        dus eigenlijk zijn het parkvogels en geen echte wilde vogels ? de kwak lijkt mij trouwens niet echt in een kooi getrokken te zijn; dit doet niet af aan de kwaliteit van de foto's ; ik bedoel enkel dat echte wilde vogels veel moeilijker te benaderen en te fotograferen zijn en nooit zo mooi poseren als parkvogels;

                        sorry : schrijffoutje : "de kwak lijkt mij in een kooi getrokken te zijn, "

                        Comment


                        • #13
                          Re: Baye de Somme

                          Toch niet hoor Herman , al deze vogels zijn wilde beestjes , wel allen vanuit schuilhutten gefotografeerd ( die er overigens in zeer grote getalen zijn ) , dit is een natuurpark (vergelijking met het zwin op sommige plaatsen ) die schat ik ongeveer de grootte heeft van Westvlaanderen en waar je ( tegen betaling van 9euro ) met een gids kan doorwandelen ( toegang is anders strikt verboden , geklasseerd reservaat ) , tocht duurt naar keuze tussen de 3 en 5 uur ( en je hebt ruimschoots de tijd om kiekjes te schieten ) , naar ik hoorde was het nu wel de ideale moment om zoveel verschillende soorten te kunnen bewonderen.

                          indien je liefhebber bent van natuurschoon moet je dit zeker eens doen , vanuit Westvlaanderen slechts een kleine 3 uurtjes rijden...
                          Last edited by Fishermen; 26 oktober 2005, 14:12.
                          Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Baye de Somme

                            mooie reeks en gezien resultaat is Natuurpark zeker de moeite om eens naar toe te rijden
                            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Baye de Somme

                              Prachtige foto's
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X