Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spin + cocon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spin + cocon

Hallo,
    Ik ben maar een uitzonderlijke bezoeker van dit forum.
    Nu maakte ik vanmiddag deze foto in de tuin en vroeg me af wat jullie er van vinden.
    De foto is niet bewerkt (enkel het formaat verkleind).

Last edited by Pumigert; 24 september 2005, 16:16.

Re: Spin + cocon

amaai, leeft dat in Belgie?

mooie foto, zeer duidelijk...kleuren ook ok...
    http://www.busimatch.com

Comment

Indeed, leeft dat in belgie in het wild ? Dringend tijd, dat ik naar het hoge noorden verhuis (ijsberen zien er symphatieker uit)

Foto is wat druk, maar kleuren zijn ok. 'k had er ook liever de spin van wat dichterbij opgehad.... (zonder kamera loop ik van spinnen weg... als ik een kamera in mijn handen heb, ga ik er met mijn neus ophangen maja soit ... dat zal wel aan mij liggen )

(9/10 kansen ga je van de mod wat onder je voeten krijgen, om dat je iets boven de limiet van 200k zit met je foto.... dus dat best corrigeren, voor hij/zij het in de mot heeft )
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics
        amaai, leeft dat in Belgie?

mooie foto, zeer duidelijk...kleuren ook ok...
        Tijgerspinnen zitten er hier genoeg tegenwoordig .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Niet slecht,
          Een paar goede punten die je al gebruikt hebt bij deze foto zijn 1é dat je door de knieen bent gegaan om de foto te nemen. Hierdoor heb je al vanzelfs een minder drukke achtergrond.(minder stengels,bladeren, bloemen)
          2é Je hebt het sensorvlak van de camera redelijk evenwijdig met de spin gehouden waardoor alle poten er redelijk scherp op staan.

Als je nu die paar stengels of grashalmen die nog voor de spin staan had weggedaan(omgeplooit of uitgetrokken of afgesneden) en een beetje dichter was gaan staan , dan had je een bijna perfekte foto genomen.

Kleuren zijn goed,natuurlijk ogend.

Mooi, volhouden, zeer goede poging met de DMC-FZ5.Genomen met f 2.8 en 1/100. Niet gemakkelijk met dit type van camera's. En valt de 12x zoom camera mee?

Groetjes

JO
          Last edited by jo99841; 23 september 2005, 21:30.
          Groetjes
          ----JO

Comment

Die cocon is inderdaad de eierenzak.
            Ik ben reeds op zoek geweest naar die cocons maar nog niet tegengekomen.

Ofwel ligt het aan mij, maar dit jaar heb ik er maar bitter weinig Tijgerspinnen ontmoet tijdens mijn tochten.
            In het Enamebos zaten er vorig jaar op een 300m² zekerlijk een twintigtal.
            Dit jaar vond ik daar geen enkel exemplaar. Raar ...

Zeker houden die foto! Illustreert mooi dat die Tijgerspinnen de tuinen zijn binnengedrongen.
            Gunther
            Canon 7D
            Sigma APO Macro F/2.8 150mm
            Canon F/4 17-40mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm
              (zonder kamera loop ik van spinnen weg... als ik een kamera in mijn handen heb, ga ik er met mijn neus ophangen maja soit ... dat zal wel aan mij liggen )
              Haha, dat heb ik nu dus ook!! Ben bang voor spinnen, maar niet als ik de camera in mijn hand heb!

Oorspronkelijk geplaatst door jdm
              Indeed, leeft dat in belgie in het wild ?
              Nu ben ik toch wel erg benieuwd naar de foto!!!
              Niet geschoten is altijd mis

Comment

Voila, formaat is aangepast!!

Om echt goed te zijn moesten de stengels inderdaad weg zijn op de foto. Maar omdat de stengels, in het midden van de foto, aan het web vastzaten kon ik deze niet wegdoen.

Tot nu toe mag en kan ik helemaal niet klagen van de DMC-FZ5. Ik ben wel geen dagelijkse (camera )gebruiker maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.

Comment

Dat beestje wil ik ook wel eens in een close up krijgen! Heel mooi. Spijtig van de grashalmen en die uitgebloeide bloem.
                  Beauty need only be a whisper
                  Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Working...
                  X