Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Wat een waarneming!!
Prachtig weergegeven.
Welke 400mm lens?
Dat is de CANON EF-400 F/5.6 L USM. De foto is een beetje gecropt om een betere compositie te krijgen.
Oorspronkelijk geplaatst door Helen
Prachtige serie! Ik heb eens probeert om een kingfisher met een kano te benaderen. Het viel niet mee. (Ben niet helemaal zeker van de Nederlandse naam - is het ijsvogel?)
Deze ijsvogel krijg je zonder schuiltentje haast niet op de foto is zeer schuw en heel snel 80 km per uur kan hij wel vliegen. Met deze opname heb ik erg veel geluk gehad dat ik hem zo benaderen kon, maar voor 99% lukt je dat niet zonder tent.
Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
Gewoonweg prachtig.
Ik probeer deze al 3 maanden te fotograferen vanuit een schuilhut, maar dit is me nog nooit gelukt
In welke gemeente is dit getrokken ?
Dit was in de gemeente Ommen, Ja dan weet jij wel hoe moeilijk ze op de foto te krijgen zijn. Als je maar weet waar ze hun nest hebben en dan voor de zon opkomt de schuilhut opzet dan maak je de meeste kans.
Maar het blijft moeilijk, de meeste fotografen onderschatten vogelfotografie, daar gaat heel veel tijd en geduld inzitten, net als vissen je kan dagen aan het water zitten zonder vangst, en met vogelfotografie is dat ook zo het geval.
Schitterend!!! Ze zijn inderdaad bijna onmogelijk op de plaat te krijgen. Ik heb zelf dagen in de vogelkijkhut hier in Almere gezeten. Uiteindelijk heb ik hem dan wel op de foto gekregen. Mijn foto's vallen echter in het niets bij deze
Het is een jong ijsvogeltje dat nog maar pas het nest heeft verlaten, dat kan je zien aan de donkere pootjes, korte snavel, wit puntje, doffer verenkleed enz. Dat is de reden waarom je al sluipend zo dicht kon komen.
Het is een jong ijsvogeltje dat nog maar pas het nest heeft verlaten, dat kan je zien aan de donkere pootjes, korte snavel, wit puntje, doffer verenkleed enz. Dat is de reden waarom je al sluipend zo dicht kon komen.
Daar heb je gelijk in, normaal lukt je dat niet zonder schuiltent op deze afstand, maar ben toch zeer blij dat het gelukt is hoor. !! Het is al een hele ervaring om hem live te zien laat staan te fotograferen. Het hart zat me ook in de keel toen ik de eerste keer afdrukte.
Comment