Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtacrobaten en waterridders

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Luchtacrobaten en waterridders

Visdieven in actie – Marais de Curnic (Finistère)
    Tijdens het broedseizoen lopen de spanningen soms hoog op bij deze sierlijke zeevogels.
    Van luchtduels tot confrontaties op het water — telkens kort, hevig en spectaculair.
    Hier een reeks beelden waarin ik geprobeerd heb dat gedrag vast te leggen.

Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

zeer mooie serie. Pure actie.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Actie mooi vastgelegd

Comment

Knappe actiebeelden. Klein diafragma om ze allebei scherp te krijgen. Sommige vleugelstanden lijken wel "rolling shutter" effect te hebben, maar is met R1 niet mogelijk dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
          Knappe actiebeelden. Klein diafragma om ze allebei scherp te krijgen. Sommige vleugelstanden lijken wel "rolling shutter" effect te hebben, maar is met R1 niet mogelijk dacht ik.
          Alhoewel ik de EF500 4L bezit heb ik hier toch gekozen voor het gebruik van mijn RF100-500/7,1L samen met de extender 1,4 waarrbij ik duq mintens met f10 fotografeer. Maar de de kortere 100-500 is veel beweeglijker en kan vanuit de hand worden gebruikt (zelf met de 1,4 extender) . Dit is quasi onmogelijk met de EF 500 met extender. En het is onmogelijk om deze vluggerds van kortbij op een statief te volgen.

Alhoewel de R1 geen global shutter heeft is het quasi onmogelijk om het rolling shutter effect te krijgen. Volgens mij zijn de vleugels van deze visdieven zo beweeglijk dat ze soms voor ons onnatuurlijke vormen aannemen.
          Groeten,
          Fabrice,

Comment

Fantastische reeks!

Comment

Mooie reeks Fabrice, de 2de en 3de had ik gewoon weggelaten en enkel voor de 1ste gegaan
              Enkel wat spijtig van de stuit en de scherpte op de kopjes, valt mss nog wat te verbeteren in pp

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mooie reeks, alle drie super!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Mooie reeks Fabrice, de 2de en 3de had ik gewoon weggelaten en enkel voor de 1ste gegaan
                  Enkel wat spijtig van de stuit en de scherpte op de kopjes, valt mss nog wat te verbeteren in pp

grts
                  Sieg
                  Bedankt Sieg
                  Groeten,
                  Fabrice,

Comment

Working...
                  X