Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tureluur in zweefvlucht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Tureluur in zweefvlucht

Ik zat langs de baan aan het moeras van Curnic.
    De paar tureluren die er zaten, werden af en toe opgeschrikt door een fietser of wandelaar, maar ze kwamen steeds terug.
    Geduld is de beste accessoire in de vogelfotografie.​
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

inderdaad een mooie pose! De horizontale strepen in het water accentueren nog de aktie. Knap
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Knappe vlieger. Schilderachtige achtergrond. In vogel ontbreekt wat detail. Grote crop?

Comment

Mooi werk Fabrice. Inderdaad wel een grote crop He.

Johan

Comment

Een super mooie foto!

Comment

Niet zoveel gecropt, alhoewel dat is relatief. Hoe drukken jullie deze eigenlijk uit, in oppervlakte of in een lengte? Denk dat onscherpte door focus komt. Heb er betere. Mijn tureluur is trouwens een zwarte ruiter.
            Groeten,
            Fabrice,
            Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
              Niet zoveel gecropt, alhoewel dat is relatief. Hoe drukken jullie deze eigenlijk uit, in oppervlakte of in een lengte? Denk dat onscherpte door focus komt. Heb er betere. Mijn tureluur is trouwens een zwarte ruiter.
              Heb die vraag hier ook al eens gesteld en geen duidelijk antwoord gekregen. Ondertussen wel gezien dat LR lineair werkt. Als je in je Navigator venster bvb 25% aanklikt, dan is 50% exact dubbel zo hoog en breed, gemeten op het scherm. Ik ga er dus van uit dat je het in lengte moet bekijken. Dus bij een 50% crop verlies je al 75% van je duur betaalde pixels.
              Tureluur: moeilijk te zien op dit beeld, maar jij zal er wel op andere foto's beter zicht op hebben. Is al moeilijk genoeg met de vele soms gelijkende soorten. Dan nog zomer- en winterkleed, juvenielen, man/vrouw enz.

Comment

Voor mij staat die er mooi en scherp genoeg op, maar dat kan aan mijn oude ogen liggen.

Comment

Vooral mooie kleurtjes.

Comment

Working...
                  X