Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Emo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Emo


    Ik word altijd erg 'emo' wanneer de fotosafari’s er weer op zitten. Niet enkel vaarwel zeggen aan mijn superfijne groepen safarigangers is een emotionele gebeurtenis, maar ook een tijdelijke vaarwel zeggen aan de Afrikaanse natuur, en alle superlieve mensen die mijn verblijf hier zo hartverwarmend fijn maken. Komt daar nog eens bij dat we andermaal heel bijzondere dingen hebben mogen zien, zoals deze mama luipaard met haar jong.

    Masai Mara, Kenia
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

  • #2
    Prachtige emo foto
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Prachtig in dat beetje tegenlicht.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        Prachtige emo foto
        Wat is een emo-foto?
        A photo a day keeps the doctor away.
        Sonygebruiker
        https://www.ginaheynze.nl/

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door FotografieGinaHeynze Bekijk bericht

          Wat is een emo-foto?
          emoties oproepende... de beste fotografen weten dit in hun fotos op te wekken...
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht

            emoties oproepende... de beste fotografen weten dit in hun fotos op te wekken...
            Ik ben er niet van overtuigd dat alleen de beste fotografen dit kunnen. Emoties oproepen kan ook met een slechte foto. Verder denk ik dat het vaak ook persoonlijk is of een foto emoties oproept. Een goede titel kan ook helpen om de kijker te sturen.
            A photo a day keeps the doctor away.
            Sonygebruiker
            https://www.ginaheynze.nl/

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door FotografieGinaHeynze Bekijk bericht

              Ik ben er niet van overtuigd dat alleen de beste fotografen dit kunnen. Emoties oproepen kan ook met een slechte foto. Verder denk ik dat het vaak ook persoonlijk is of een foto emoties oproept. Een goede titel kan ook helpen om de kijker te sturen.
              tia zo kan men met alles wegkomen ... een slechte foto is een slechte foto en kan per definitie geen emotie oproepen want dan was het geen slechte foto...
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht

                tia zo kan men met alles wegkomen ... een slechte foto is een slechte foto en kan per definitie geen emotie oproepen want dan was het geen slechte foto...
                Meestal is het het onderwerp wat de emotie oproept. OOK als dat slecht gefotografeerd is. Ingrid kan goed fotograferen. De foto is technisch in orde maar ik heb niks met Luipaarden. Die foto zal bij mij dan ook geen emoties oproepen.
                Last edited by FotografieGinaHeynze; 5 oktober 2024, 13:36.
                A photo a day keeps the doctor away.
                Sonygebruiker
                https://www.ginaheynze.nl/

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door FotografieGinaHeynze Bekijk bericht

                  Meestal is het het onderwerp wat de emotie oproept. OOK als dat slecht gefotografeerd is. Ingrid kan goed fotograferen. De foto is technisch in orde maar ik heb niks met Luipaarden. Die foto zal bij mij dan ook geen emoties oproepen.
                  tja ... er is toch wel duidelijk een verschil tussen een foto technisch in orde (dat kan tegenwoordig iedereen met de moderne apparatuur0 en een foto die emoties oproept. Het feit dat U niets met luipaarden heeft doet toch geen afbreuk aan de emotie in een foto....
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht

                    tja ... er is toch wel duidelijk een verschil tussen een foto technisch in orde (dat kan tegenwoordig iedereen met de moderne apparatuur0 en een foto die emoties oproept. Het feit dat U niets met luipaarden heeft doet toch geen afbreuk aan de emotie in een foto....
                    Natuurlijk wel. Emotie is een persoonlijke ervaring. Als ik er niks bij voel ik het voor mij geen emofoto. Een foto waarderen op emotie valt onder de subjectieve kant van foto beoordelen. Ik weet niet of je de criteria kent om foto's te beoordelen maar die bestaan uit subjectieve en objectieve criteria. Ik probeer me altijd te beperken tot objectieve feedback. Uiteraard zeg ik het ook als ik een foto mooi vind maar mooi is subjectie omdat dat voor ieder anders is. Net als emoties.
                    A photo a day keeps the doctor away.
                    Sonygebruiker
                    https://www.ginaheynze.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door FotografieGinaHeynze Bekijk bericht

                      Natuurlijk wel. Emotie is een persoonlijke ervaring. Als ik er niks bij voel ik het voor mij geen emofoto. Een foto waarderen op emotie valt onder de subjectieve kant van foto beoordelen. Ik weet niet of je de criteria kent om foto's te beoordelen maar die bestaan uit subjectieve en objectieve criteria. Ik probeer me altijd te beperken tot objectieve feedback. Uiteraard zeg ik het ook als ik een foto mooi vind maar mooi is subjectie omdat dat voor ieder anders is. Net als emoties.
                      eigenaardige reacties toch... U wist eerst nog niet eens wat een emofoto was... dus laat ik het hier maar bij is een zinloze discussie ....
                      Last edited by spikkesenior; 5 oktober 2024, 17:02.
                      nikon coolpix s9100

                      Comment

                      Working...
                      X