Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet voor gevoelige kijkers: Sperwer vangt mus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet voor gevoelige kijkers: Sperwer vangt mus

    De voorbije weken heb ik deze sperwer (geen havik dus zoals ik hier eerst had staan, met dank aan Groen voor de juiste determinatie) hier al verschillende keren op de schutting zien zitten, te ver weg om er een bruikbare foto van te maken.
    Vandaag zag ik die hier vlakbij, de sperwer had een mus gevangen, hier onder het keukenraam zitten gewoonlijk meerdere mussen bij elkaar, en daar is er nu dus eentje minder van.
    De foto is gemaakt door het keukenraam (gelukkig had ik de ruiten gisteren nog proper gemaakt) met de camera die ik het eerst bij de hand had (Sony RX100VII).
    Het is niet echt een showcase natuurfoto, het gaat voor mij eerder om de waarneming.

    Last edited by Black B@ndit; 6 september 2024, 13:26.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Man Sperwer !

    Comment


    • #3
      Mooi waarneming van deze sperwer.
      Groeten Andre

      Comment


      • #4
        Dan zat ik er nog naast, eerst dacht ik dat het een valk was, en dan zag ik op het internet een foto van een havik die heel erg op deze leek, maar dat was dan ook niet juist.
        Ik ben geen expert wat roofvogels betreft, daarom is het goed dat er hier wel zijn die de juiste naam weten.

        Ik ben nog wat verder gaan zoeken, op Natuurpunt.be staat "deze soort lijkt op: havik".
        Voor de niet kenner zoals ik wordt het dan al wat moeilijker .
        Last edited by Black B@ndit; 6 september 2024, 13:22.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Best een mooie waarneming. hier heeft er eentje 10 minuten gerust voor het keukenraam en ik was niet thuis
          Geyst

          Comment


          • #6
            Staat er nog best goed op.

            Comment

            Working...
            X