Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Damhert mannetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Damhert mannetje

    Damhert

    Deze morgen bij een wandeling dit hertje gespot.
    Ik had nog net een foto kunnen maken waarbij het dier meer in de lens keek, maar helaas was deze onscherp...
    Dus jullie moeten het hiermee doen.


    Last edited by Jolleke; 18 juni 2024, 17:27.
    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

  • #2
    Dit is duidelijk een mannelijk dier: groeiend bastgewei en het penseel is zichtbaar onder de buik.

    Leuke waarneming.
    Last edited by Vropa; 18 juni 2024, 16:10.
    http://www.paulvanrooy.be

    Comment


    • #3
      Een mooi plaatje.... ik zou hem zelf iets meer verscherpen...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
        Dit is duidelijk een mannelijk dier: groeiend bastgewei en het penseel is zichtbaar onder de buik.

        Leuke waarneming.
        Oh nee, je hebt helemaal gelijk. Ik keek echt niet goed. Wat een blunder!

        Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
        Een mooi plaatje.... ik zou hem zelf iets meer verscherpen...
        ​Hm ja… dat hoor ik de laatste tijd vaker. Helaas… deze is reeds verscherpt. Ik begrijp niet hoe het komt dat ik de laatste tijd zoveel moeite heb om scherpe beelden te krijgen…
        dit vooral sinds het overstappen naar de R7 en adapter. Kan het hiermee te maken hebben? Dat lijkt me toch sterk… ik denk nochtans ook dat mijn AF- instellingen oké zijn enzo… dus begrijp het niet zo goed…
        Last edited by Jolleke; 18 juni 2024, 17:11.
        Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht

          Oh nee, je hebt helemaal gelijk. Ik keek echt niet goed. Wat een blunder!



          ​Hm ja… dat hoor ik de laatste tijd vaker. Helaas… deze is reeds verscherpt. Ik begrijp niet hoe het komt dat ik de laatste tijd zoveel moeite heb om scherpe beelden te krijgen…
          dit vooral sinds het overstappen naar de R7 en adapter. Kan het hiermee te maken hebben? Dat lijkt me toch sterk… ik denk nochtans ook dat mijn AF- instellingen oké zijn enzo… dus begrijp het niet zo goed…
          Ik kan je helaas geen antwoord geven op deze vraag... Ik weet niet of de AF van je camera goed werkt met een adapter? wellicht kan iemand anders hier antwoord op kunnen geven
          Van mij mag hij wel iets scherper, of zou ik aan de bril moeten? kan ook, ben benieuwd naar andere reacties en ook een antwoord op je vraag...


          Rob,

          Comment


          • #6
            Dit hertje mooi geschoten.
            even mijn reactie op vorige opmerking als iets niet scherp door dat het scherpstelpunt verder of dichter ligt, dan zal verscherpen geen soelaas brengen. De bewerking verscherpen in onze editorprogramma zal eerder er voor zorgen dat kleuren en lijnen zich “scherper” aftekenen en minder in elkaar overlopen. Wat wazig is blijft flou.
            Last edited by Fabrice Delahaye; 19 juni 2024, 11:49.
            Groeten,
            Fabrice,
            Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

            Comment


            • #7
              Hallo Jolleke
              Ligt het scherpstelpunt op het oog? Welke scherpstelmethode gebruik je?
              Mooi beeld hoor, rustige onscherpte en fijne compositie.
              Grt, Ingrid.
              Ingrid Vekemans Photography
              Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
              http://www.ingridvekemans.com

              Comment


              • #8
                Sorry, ik zag dat ik nog kon doorklikken. Er werd scherpgesteld op het lijf, niet op het oog.
                Grt, Ingrid.
                Ingrid Vekemans Photography
                Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                http://www.ingridvekemans.com

                Comment

                Working...
                X