Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelke in 't zonneke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vogelke in 't zonneke

Die vind ik zeer mooi !

Johan

Comment

Inderdaad kunstig mooi! Wel wat ruis maar misschien zorgt deze wel voor zweem van pointillisme waardoor het op een schilderij lijkt uit die periode.
      Groeten,
      Fabrice,
      Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
        Inderdaad kunstig mooi! Wel wat ruis maar misschien zorgt deze wel voor zweem van pointillisme waardoor het op een schilderij lijkt uit die periode.
        Wegens donkere omstandigheden en om een korte sluitertijd te kunnen krijgen, werd deze foto genomen met iso 6400. Vandaar die ruis, maar heeft wel iets, dacht ik zo. En dan maar wachten tot ze op de juiste plaats gingen zitten...
        Bedankt Fabrice voor de leuke verwoording. Ook Johan G bedankt
        grt
        Gerrit

Comment

Sorry maar is er dan niemand die dat overbelichte deel ziet...of kan dat tegenwoordig...
          nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            Sorry maar is er dan niemand die dat overbelichte deel ziet...of kan dat tegenwoordig...
            Zelfs ruis kan tegenwoordig
            Groeten Andre

Comment

Ik vind dat het hier kan omdat het heel beperkt is en toch wel in het "zonnetje" is... mbt tot de ruis had ik mijn mening al gegeven.

En eigenlijk kan alles wat de fotograaf wil, maar daarom moeten we het nog niet mooi vinden of accepteren

Groeten,
              Fabrice,
              Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Hallo Eddy, het is toch logisch dat er na 155 maal bekeken te zijn, niemand de overbelichting gezien heeft, want die is er niet.
                Na meting in PS (wat ik anders nooit doe) vind ik geen enkel plekje dat overbelicht zou zijn. En wat er niet is, kan men niet zien...
                Maar geen probleem, iedereen kan al eens fout zijn. Bedankt voor uw reactie.
                grt
                Gerrit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht

Hallo Eddy, het is toch logisch dat er na 155 maal bekeken te zijn, niemand de overbelichting gezien heeft, want die is er niet.
                  Na meting in PS (wat ik anders nooit doe) vind ik geen enkel plekje dat overbelicht zou zijn. En wat er niet is, kan men niet zien...
                  Maar geen probleem, iedereen kan al eens fout zijn. Bedankt voor uw reactie.
                  grt
                  Gerrit
                  tja dan moet ik mij een ander scherm aanschaffen waar overbelichting niet zichtbaar is...just my 2 cts....
                  nikon coolpix s9100

Comment

Persoonlijk vind ik "de overbelichting" best mee vallen ...de vogel zit mooi in de zonnige doorlaat van een bladerdek veronderstel...De ruis vind ik minder maar past wel min of meer in het plaatje...is zoals aangehaald kwestie van smaak...

Groeten
                    Freddy
                    https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Hangt er allemaal vanaf van wie de foto is Eddy

ok het moment is leuk met dat licht maar de te lichte delen (die teruggebracht zijn) samen met de enorme ruis waardoor er veel artefacten zijn ontstaan en de chromatische aberratie rond de tak, maakt het toch wel tot een opname met "enige" twijfel.
                      Maar ik denk dat hier vooral het moment primeert

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Een opname met een moeilijk licht door zon en schaduw. Toch vind ik dat dit goed gelukt is ondanks hoge iso.

Groetjes Johan

Comment

Working...
                        X