Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij valavond op een hekje...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Bij valavond op een hekje...

    Steenuil

    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Wat mooi zeg. Uilen zijn mijn lievelingsdieren... staan al heeeel lang op m'n verlanglijstje om eens te kunnen fotograferen, maar waar vind je ze toch?
    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

    Comment


    • #3
      Knap. Vlijmscherp en mooie achtergrond. Best doorklikken.

      Comment


      • #4
        Zo mooi vastgelegd. Prachtig !

        Comment


        • #5
          Heel knap

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
            Wat mooi zeg. Uilen zijn mijn lievelingsdieren... staan al heeeel lang op m'n verlanglijstje om eens te kunnen fotograferen, maar waar vind je ze toch?
            Een plekje huren, elk jaar rond deze tijd ;-)

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
              Wat mooi zeg. Uilen zijn mijn lievelingsdieren... staan al heeeel lang op m'n verlanglijstje om eens te kunnen fotograferen, maar waar vind je ze toch?
              dag Jolleke, dit uiltje is gefotografeerd vanuit een schuiltent op een plek waar ze broeden. Ik lees je berichtje nu pas, anders had ik wel eerder gereageerd. Anderszijds ben ik blij om Sieg nog eens uit zijn (schuil-)tent te lokken. Hij is een fervent tegenstander van schuilhutten en -tenten. Vroeger becommentarieerde hij nog eens foto (en dat deed hij goed) maar de laatste lezen we hem weinig.
              Ik heb er met hem reeds een paar mooie discussies over gevoerd. Alleen weet ik nog steeds niet of hij studiofotografie kan appreciëren?

              ps. Ik fotografeer maar af en toe eens uit een schuilhut. Ik zal voortaan aangeven hoe en van waaruit een bepaalde foto is genomen.

              Groeten,
              Fabrice,
              Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

              Comment


              • #8
                Fabrice Delahaye, dat zie je toch even verkeerd hoor ;-)
                Ik ben niet tegen schuilhutten, schuiltenten, enz ..., mijn meest gebruikte schuilhut is mijn auto, dat is ook een manier van schuilen toch, tevens gebruik ik soms zelf ook mijn schuiltent en ga ik ook in openbare schuilhutten zitten wachten voor dat ene moment maar dat moment komt dan per toeval ... jawel ik ben een geduldig mens ...

                Ik heb het er persoonlijk niet voor dat andere dieren moeten sterven en dienen als lokmiddel voor foto's te kunnen maken, bvb muizen voor roofvogels en uilen, visjes voor IJsvogels, kwartels voor Buizerds en andere roofvogels, enz ...
                Ik heb zelf dingen gezien in de Nederlands polders waarbij een levende muis werd vastgebonden aan haar pootje bovenop een paal om foto's te kunnen maken van Torenvalken en Buizerds, het schreeuwen van die muis is me altijd bij gebleven. (jawel een muis schreeuwt voor haar leven)
                Zelfs een ondiepe emmer ingegraven in de grond met levende muizen in om close-ups te kunnen maken van Reigers met muizen in de bek, en zo kan ik nog wel effe doorgaan van dingen die ik gezien heb in al die jaren ... En dat allemaal voor een plaatje voor het palmares, ja zelfs foto's die op die manier gemaakt zijn zijn indertijd gekozen als winnaars in grote fotowedstrijden.

                De reden dat ik hier amper nog reageer dat is omdat de meesten tegenwoordig geen commentaar meer kunnen verdragen, zelfs dreigende berichten sturen via pm's, dus tjah ...
                Vroeger werd er hier geapprecieerd dat er commentaren en/of opmerkingen werden gegeven, want op die manier groeide men verder in de hobby, velen van de "oudere" garde zullen dit kunnen beamen.
                Als je tegenwoordig een op- of aanmerking geeft dan krijg je een scheef antwoord

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Mooi belicht en scherp Fabrice.
                  Ik ben er zeker van dat er meer in deze foto zit.
                  De compo zou ik aanpassen . De uil staat nu wel erg centraal in beeld en er kan perfect in de kijkrichting geschoven worden.

                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Sieg
                    Sieg, zoals ik schreef, gaf je vroeger goede commentaren. Waarvan (ik althans) je veel kon bijleren. Voor je gemoedsrust kan ik je meegeven dat deze steenuil enkel wat meelwormen werden voorgeschoteld. Zijn muisjes moest hij zelf vangen.
                    ik mis wel je commentaren….

                    Johan G ik heb er over getwijfeld, maar wou hier een groter stuk van het hek tonen.
                    ik zal eens een up plaatsen.
                    Groeten,
                    Fabrice,
                    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht


                      Johan G ik heb er over getwijfeld, maar wou hier een groter stuk van het hek tonen.
                      ik zal eens een up plaatsen.
                      Ik zou zelfs die onderste plank wegcroppen of clonen. Iedereen die die uil heeft gefotografeerd heeft dat hekje mee in beeld.
                      Nu heeft iedereen die bij Glenn geweest is dezelfde foto.

                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Wat mooi!
                        Ingrid Vekemans Photography
                        Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                        http://www.ingridvekemans.com

                        Comment


                        • #13
                          Proficiat met je HoF!
                          Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                          Comment


                          • #14
                            Proficiat met je HoF!
                            Zie ook flickr

                            Comment


                            • #15
                              Proficiat met je HoF

                              Comment

                              Working...
                              X