Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vandaag neem ik de groen-gele (lijn-bus)
Collapse
X
-
[Showcase] Vandaag neem ik de groen-gele (lijn-bus)
Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...Labels: Geen
-
-
Ik was nu wel eens benieuws naar je onderwaterfoto's na het lezen van je commentaar bij een andere foto. En ben toch wel verrast dat hier geen enkele commentaar bij staat.
Onderwaterfotografie is een vak apart, en het is zeker niet het mijne. Maar ik kan wel enorm genieten van de onderwaterpracht door het oog van een andere fotograaf. Want hoe mooi is dit? Het woord 'naaktslak' roept heel andere associaties bij me op dan deze groen-gele beauty. Als je er nog meer hebt, laat maar komen wat mij betreft!
Grt, Ingrid.Ingrid Vekemans Photography
Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
http://www.ingridvekemans.com
-
Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk berichtIk was nu wel eens benieuws naar je onderwaterfoto's na het lezen van je commentaar bij een andere foto. En ben toch wel verrast dat hier geen enkele commentaar bij staat.
Onderwaterfotografie is een vak apart, en het is zeker niet het mijne. Maar ik kan wel enorm genieten van de onderwaterpracht door het oog van een andere fotograaf. Want hoe mooi is dit? Het woord 'naaktslak' roept heel andere associaties bij me op dan deze groen-gele beauty. Als je er nog meer hebt, laat maar komen wat mij betreft!
Grt, Ingrid.
Ik ben gestopt na meer dan 1000 duiken, waarbij ik bijna steeds mijn fototoestel bij had (Canon DSLR in een OW huis en 2 Ikelite flisten). Mijn fotouitrusting onderwater was goed voor meer dan 15 kg bagage...
Het spijtige is dat de meeste mensen de zaken niet herkennen en er dan ook geen mening over hebben.
Deze slak is ongeveer een 5-6 cm lang.
De grote moeilijkheid was steeds de scherptediepte, want ik liet me steeds zweven en wou mij nooit vastpakken aan koralen of bodem om zo geen schade te veroorzaken aan het onderwaterleven (er waren andere collega-duikers...) Dus ik deinde mee met de stroming of zwom er tegenin. Maar bij macro telt iedere cm en zelf mm in het scherptediepte.
Tweede probleem was licht...
Ik zal regelmatige eens in mijn archief duiken en eens posten. (PS 10-15 jaar geleden was de bewerking in LR nog niet wat ze nu is...)Last edited by Fabrice Delahaye; 4 maart 2024, 11:24.Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...
Comment
-
Ik ben benieuwd naar die foto's uit je archief, Fabrice. Wellicht kan je ze eerst nog eens herbewerken met de LR-mogelijkheden die er nu zijn? Ik vind het fijn dat je alles uitlegt, het is een bijzondere wereld die me erg interesseert - zonder dat ik het ooit zelf ga doen. Nog fijner dat je de natuur prioriteit geeft boven de foto!
Grt, Ingrid.Ingrid Vekemans Photography
Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
http://www.ingridvekemans.com
Comment
-
Prachtig verhaal ...en idd een speciale hobby...mooi...
Groeten
Freddy
Comment
-
Comment