Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bob de bouwer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bob de bouwer

    Bob of Bobet de beaver. Heb de exif erbij gezet omdat ze nogal extreem zijn.

    Exif 200mm, f 2,8, 1/20 iso 800 uit de losse hand




    200mm, f3,2, 1/30, iso 3200.

    Geyst

  • #2
    Zeer zeldzame en unieke beelden !

    Comment


    • #3
      Bovenste foto spreekt me zeer aan en laat de bever zien in zijn omgeving. Knap zo uit de hand gemaakt.

      Groetjes Johan

      Comment


      • #4
        Goede registratie van deze bouwer
        Bij ons in de Ardennen is het een plaag aan het worden, overal bouwen ze dammen en zetten de boel onder water
        Maar het is uiteraard een beschermde soort, doch zou het beter zijn dat ze zich wat meer verspreiden over het ganse land

        Soit, voor mij in ieder geval de eerste maar dan warmer afgewerkt zodat hij niet blauw is
        Wat ligt daar net voor hem in het water ? Lijkt wel een golfplaat ??

        Trouwens, knap geschoten aan 1/20ste met 200mm !

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Thx neen geen golfplaat. Gewoon mais stengels, daar zijn ze blijkbaar gek op.
          Geyst

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
            Thx neen geen golfplaat. Gewoon mais stengels, daar zijn ze blijkbaar gek op.
            Bedankt, ik bedoelde tussen de maïsstengels, is wat grijs-blauw tussen de groene stengels
            Maar kunnen dan eventueel oudere stengels zijn die al langer in het water lagen ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Goede registratie van deze bouwer
              Bij ons in de Ardennen is het een plaag aan het worden, overal bouwen ze dammen en zetten de boel onder water
              Maar het is uiteraard een beschermde soort, doch zou het beter zijn dat ze zich wat meer verspreiden over het ganse land

              Soit, voor mij in ieder geval de eerste maar dan warmer afgewerkt zodat hij niet blauw is
              Wat ligt daar net voor hem in het water ? Lijkt wel een golfplaat ??

              Trouwens, knap geschoten aan 1/20ste met 200mm !

              grts
              Sieg
              bij jou niet alleen hoor hier in het maasland en ver daar buiten is het een plaag aan het worden
              beken staan soms droog wegens een beverdam
              of natuurgebieden staan blank zodat je er niet meer in kan.
              bij onze noorderburen heb ik gehoord dat ze ze mogen afschieten
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                de bever staat er mooi op maar je wil ze niet als buur hebben in de beek die aan je perceel grenst
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Het zijn geen golfplaten. Ik vermoed stammetjes.

                  Een beverdam houd geen water tegen maar vertraagd de doorstroom. Als een beek helemaal droog valt na een dam dan is dat een teken dat het debiet te laag is.
                  Geyst

                  Comment


                  • #10
                    Mooie waarnemingen.
                    Groeten,
                    Fabrice,
                    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                    Comment

                    Working...
                    X