Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Staan er mooi op hoor maar er zit veel te veel magenta in het beeld, kijk eens naar de kleur van de tak
grts
Sieg
Ik volg. Er zit ook nog een sensorvlek rechts thv staarteinde. Maar allemaal gemakkelijk te herstellen en dan blijft een prachtig beeld van deze fotogenieke vogels.
Oorspronkelijk geplaatst door toyotacorollaBekijk bericht
Knappe opname Robert.
ps: Weinig magenta, de situatie ter plaatse is zo, was er ook bij.
Hey Etienne, ik weet dat jullie vrienden zijn en geregeld samen op stap gaan
Doch als echte vriend zou je dan even de foto kunnen inladen in photoshop en bekijken.
Dan zal je zien dat het magenta kanaal bijna clipt en er totaal geen kleurprofiel aan de foto hangt, wat dus wil zeggen dat elke browser deze foto anders interpreteert.
Ik zou zeggen haal even de foto binnen in photoshop en bekijk je kleurkanalen en zie dan ook dat er geen kleurprofiel is ;-)
Trek dan meteen even de magenta schuiver naar beneden en je zal zien dat het takje er dan weldegelijk als hout gaat uitzien en niet als een zuurstok (bij manier van spreken)
Als echte vriend moet je elkaar helpen, en ook soms eens durven zeggen dat er een foutje in deze verder prachtige opname zit.
PS. zeker niet kwaad bedoelt hé, maar in mijn opinie is elkaar helpen altijd beter dan elkaar ophemelen
Comment