Voor de tweede lente op rij hebben boerenzwaluwen zich in onze garage gevestigd. Wanneer ik de garage binnenkom, zijn ze rustig. Iemand anders moet het niet wagen, dan kwetteren ze luidkeels voor de schuifdeur die ik voor hen heb opengelaten. Zo alarmeren ze me ook wanneer er een kat in de buurt is. Eergisteren zag ik echter dat er een jong op de grond beland was. Er zijn vijf kuikens en dat is te veel voor één nest. Er is eenvoudigweg niet genoeg ruimte voor iedereen als de jongen groter worden. Dus worden er op een bepaald moment kuikens uitgeduwd.
Meteen het rampenplan in actie! De auto's gaan niet meer de garage in en de schuifdeur wordt gebarricadeerd voor de katten. En wat kan ik daar beter voor gebruiken dan een afdruk van Matriarch, de beschermster van haar kudde?
Papa Zwaluw kwam alvast kijken en leek het een prima plan te vinden!
Meteen het rampenplan in actie! De auto's gaan niet meer de garage in en de schuifdeur wordt gebarricadeerd voor de katten. En wat kan ik daar beter voor gebruiken dan een afdruk van Matriarch, de beschermster van haar kudde?
Papa Zwaluw kwam alvast kijken en leek het een prima plan te vinden!
Comment