Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie foto's, en ze doen mij ook wel iets, ik had een aantal jaren geleden net hetzelfde vogeltje, dat noemde ook Pruts, maar is spijtig genoeg overleden.
Groeten,
Bart
Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm www.bartvo.be
Ik begin mij sterk af te vragen of er niets aan mijn toestel is .
Foto's zijn genomen met camera op poot met een 70-200 f4.
toestel op stand p 1/60 met flits .
beste Henri, de foto's van uit een digitaal toestel, zeker een DSLR zijn "nooit" afgewerkt en vragen "steeds" een nabewerking waarvan zeker USM welke instellingen je ook moge gebruike.
Ook heb ik gezien dat je waarschijnlijk "save for web" gebuikt daar ik geen exif zie, iets wat je niet hebt als je "save as " gebruikt daar blijft je exif behouden en heb je meer zelf de keuze om een zo min mogelijke compressie te gebruiken ( hier onder 200 Kb)
heb de vrijheid genomen zo lichtjes te USM en wat saturation toe te voegen
groetjes roland
Ik zie nu wel meer kleurdetail, maar zijn mijn foto's nu niet scherp of te zacht van kleur ?.
Mijn uitdrukking op ze moeten maar goed uit het toestel komen daarmee bedoelde ik op de scherpte. Normaal gezien neem ik altijd mijn foto's in raw ,nu was ik dit vergeten in feite en wou de nieuwe lens maar even testen.
Moet nog veel leren weet het wel, maar daarom zet ik hier ook regelmatig een foto .
foto's zijn genomen met een 70-200 f4
1/60
f4 en 4.5
interne flits
"oplaan als" met compressie ga ik dadelijk eens proberen ,wist ik niet.
Ik zie nu wel meer kleurdetail, maar zijn mijn foto's nu niet scherp of te zacht van kleur ?.
Beetje van beide Naar mijn smaak komen de foto's met RAW wat flets en onscherp uit de camera. Wat Roland gedaan heeft is precies ook mijn standaard bewerking. Ietsje verscherpen en wat spelen met saturatie en levels.
Niet te veel, maar net genoeg om een foto "punch" (ken er geen goed nederlands woord voor) te geven. Voor mij is het een voordeel dat de camera dit zo doet. Er is dan nog niets verpest en je kunt het zelf op smaak brengen
Haha heb het gevonden hoe je save als je toch kan bepalen die max 200
Maar heb nog een vraagje als je opslaan als doet kom je in een venster jpg optie's
helemaal onderaan is een vakje grootte
daar kan je kiezen uit verschillende getallen staat altijd op 56k6
voor wat is dat aub en hoe kan ik dat standaard verzetten aub.
Haha heb he tgevonden hoe je save als je toch kan bepalen die max 200
Maa rheb nog een vragje als je opslaan als doet kom j ein ene venster jpg optie's
helemaal onderaan is een vakje grootte
daar kan j ekiezen uit verschillende getallen staat altijd op 56k6
vvor wat is dat aub en hoe kan ik dat standaard verzetten aub.
bovenaan zie je een cijfer bvb 12 dat is dan ook het minimum aan compressie en heeft dan onderaan het grootste getal of bestand weer, als je nu op het bovenste cijfer klikt kan de een ander getal ( lager inbrengen ) dit doe je tot wanneer je onderaan een cijfer bekomt dat lager is dan 190 kb maar het zoveel mogelijk benadert. ( je kan dat ook doen door de schuiver te verplaatsen )
Comment