Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koninginnnepage...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koninginnnepage...

Vorig jaar heb ik de rupsen uit de tuin gehaald...ik heb ze nog goed vetgemest en daarna zijn ze beginnen veranderen in popjes... Deze heb ik in een glazen bakje mooi bewaard (de hele winter lang) en deze week zijn ze uitgekomen.

Echt een heerlijk gevoel geeft dit. Ik heb mijn eigen vlinders uitgebroed!!! Helemaal voor mezelf...maar ik ga ze toch delen met jullie:
    Last edited by Galdie; 11 april 2005, 21:02.

Re: Koninginnnepage...

BLijkbaar vinden jullie vlinders niet meer mooi of is de foto echt zo barslecht?

Comment

Je bent wel erg ongeduldig hé.
      En Ja vlinders zijn mooi tot zéér mooi.
      Maar die schoonheid komt in je foto toch niet volledig tot zijn recht.
      Mede door de niet erg mooie achtergrond.
      Toch een proficiat voor het zelf uitbroeden van je vlinder.
      mvg,
      Ludo V.

Comment

Helemaal niet terzake maar is je nieuwe nickname gebaseerd op die Franse verzetsstrijder uit 'Top Secret'? Ik heb een hele tijd lopen denken hoe die film ook alwaar heette.

Wat de vlinder betreft: prachtexemplaar maar een beetje onscherp en de kleurbalans lijkt er wat langs te zitten. Hoe raakte je eigenlijk aan de juiste rupsen?
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ik ben idd zeer ongeduldig...ik heb al een hele winter moeten wachten tot ze uitkwamen want dat is toch HET moment-supreme natuurlijk!

en idd ze komen niet goed uit op de foto. De achter grond namelijk de paraplu die ik voor mijn bouwlampen gemaakt heb. Daar was het lekker warm... vandaar de landingsvoorkeur voor die plaats denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
            Helemaal niet terzake maar is je nieuwe nickname gebaseerd op die Franse verzetsstrijder uit 'Top Secret'? Ik heb een hele tijd lopen denken hoe die film ook alwaar heette.

Wat de vlinder betreft: prachtexemplaar maar een beetje onscherp en de kleurbalans lijkt er wat langs te zitten. Hoe raakte je eigenlijk aan de juiste rupsen?
            mijn nick doet er idd niet toe en neen, die man ken ik niet. het is eerder iets met mijn voorliefde voor het gelijknamige (na)gerecht. En de moose is nu een maal een prachtig beest nietwaar?

Die juiste rupsen dat is geen probleem. Zaai een paar rijen wortels in den hof. Wacht tot het loof weelderig staa en ga dan kijken... je vindt (als je goed zoekt toch) een aantal rupsen die je niet kan missen. Ze zijn overwegend groen met zwarte strepen op de rug en oranje vlekjes. Gewoon bijhouden en genoeg wortelloof voeren tot ze poppen en dan maar wachten tot de winter over is hè!

Comment

Eventjes in PS gewassen

Henri
              lidnummer: BD0435BE

Comment

hey geert, je gaf ons slechts 40 minuten...

de foto was te donker, en slechte achtergrond. ik dacht: weer eens tijd voor een experimentje in PS misschien. maar je weet, ik ben er echt geen crack in, ik experimenteer om het te leren. veel tijd steek ik er ook niet in, dit kostte me drie minuten, en was wel leuk om te doen....

echt kennis is er dus niet nodig (ik was aan het twijfelen om hem op een bladje te zetten of zo, mar dat laat ik aan de kenners over...)

EDIT: je ziet: snel gedaan, en niet overal even precies dus. maar het is de denkwijze/werkwijze. dat sliertje selecteren en dan dat stukje bovenaan is niet veel werk, maar ik slaag de psd-file niet op, tis puur om te proberen, eenmalig

kodachrome, onze versies kruisten elkaar
                Last edited by ajuin; 11 april 2005, 22:23.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Een aantal BD-ers zijn nog maar net terug uit de Vlindertuin en zijn nog bezig met hun eigen vlinders

Comment

Even verscherpen en je hebt een hele mooie foto
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                    X