Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtelijke kwaker op ons terras

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nachtelijke kwaker op ons terras

Moesten er BD-ers zijn die dergelijk nachtconcert bij hen thuis willen, er zitten dus tientallen dergelijke kwakers bij ons op terras en rond de vijver. De kwakers kunnen gratis opgehaald worden.

[IMG][/IMG]
    Groeten
    Dirk

Re: Nachtelijke kwaker op ons terras

Verzint eer ge begint:

De bruine kikker of Rana temporaria - In Vlaanderen worden alle inheemse amfibieën en reptielen strikt beschermd door de wet op het Natuurbehoud. Enige uitzondering wordt gemaakt voor de Groene kikker en de Bruine kikker die, mits speciale vergunning,in private kweekvijvers mogen worden gevangen en gedood.
    Doordat alle inheemse soorten volledige bescherming genieten, mogen ze niet worden vervoerd of verkocht.

Comment

Deze kwaker lijkt nogal "plat". Ik dacht dat die "hoger" waren. Waarschijnlijk is het het standpunt dat het hem doet, in combinatie met een telelens (?) die alles platdrukt.

Nee, ik zie deze beestjes liever vanop ooghoogte (van die beestjes). Dwz: plat op je buik en schieten maar!
      "A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola
        Verzint eer ge begint:

De bruine kikker of Rana temporaria - In Vlaanderen worden alle inheemse amfibieën en reptielen strikt beschermd door de wet op het Natuurbehoud. Enige uitzondering wordt gemaakt voor de Groene kikker en de Bruine kikker die, mits speciale vergunning,in private kweekvijvers mogen worden gevangen en gedood.
        Doordat alle inheemse soorten volledige bescherming genieten, mogen ze niet worden vervoerd of verkocht.
        Ik begrijp niet waarom ik me zou moeten bezinnen, "gratis ophalen" staat volgens mij niet gelijk met handel drijven en het ophalen was wel met de bedoeling om in een ander biotoop weer uit te zetten.

Ik heb het denk ik nergens over vangen en doden noch over verkopen.

@ rafael : is genomen van heel dichtbij, een 20 cm denk ik maar is inderdaad niet genomen op mijn buik liggende (gaat voor het ogenblik nog moeilijk wegens rugproblemen).
        Last edited by ddenolf; 18 maart 2005, 14:19.
        Groeten
        Dirk

Comment

toch wel een leuk beestje zo te zien, maar wat heeft hij nou bij zijn achterpoten, hoort dat erbij of is het riet ofzo.opname ok.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddenolf
            Ik begrijp niet waarom ik me zou moeten bezinnen, "gratis ophalen" staat volgens mij niet gelijk met handel drijven en het ophalen was wel met de bedoeling om in een ander biotoop weer uit te zetten.
            Ik heb het denk ik nergens over vangen en doden noch over verkopen.
            Ik had gewoonweg het volledige tekstje van "Natuurpunt Vlaanderen" geciteerd.
            Als je kikkers ergens gaat ophalen, ook al is het gratis, dan moet je die wel eerst vangen en vervolgens vervoeren ... en dat is bij wet verboden. Ondanks alle goeie bedoelingen moeten de "ophalers" hopen dat ze onderweg geen politieman tegenkomen die hen eens vriendelijk verzoekt de kofferbak open te maken! (en dan vervolgens niet vraagt waar de kikkers vandaan komen)

Comment

Working...
            X