Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spreeuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spreeuw

@ Helen, nogmaals voor de 3 foto's waarvan ook nr 3
    mijn voorkeur wegdraagt.
    Volgens het idee van "Aquarius" hierna een suggestie tot verbetering
    van foto nr 1 (als dit tenminste uw goedkeuring wegdraagt)
    Knap werk
    Met de groeten van Gerd Mich
    NIKON Coolpix 8700

Comment

Mooie reeks Helen, met voorkeur voor nr 1
      Groetjes Christianne
      Christianne's fotoweb
      BD0243nl

Comment

ik vind 3 (op de achtergrond na dan) de beste ! Eindelijk eens een duidelijk beeld van die vogel waarvan ik gaan flauw idee had hoe die eruit ziet.

Comment

Ik vind 1 en 3 zeer mooie, maar mijn voorkeur gaat uit naar nr 1

Comment

Hééél mooi Helen
            Meer foto's op mijn website

Comment

Heel mooi reeks Helen, proficiat.

groeten, Jan.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Bedankt iedereen.

Volgens het idee van "Aquarius" hierna een suggestie tot verbetering
                Ik vind inderdaad dat deze compo mooier staat. Ik heb toen-der-tijd wel getwijfeld over het wel/niet wegklonen van de voedsel bakje op de achtergrond. Het is duidelijk dat de voorkeur bij wegklonen ligt.

Zijn die opnames met de 70-300mm gemaakt? exifwaarden?
                Voor het een of andere reden lukt het me niet om de exif-waarden te knippen/plakken. (tips iedereen?)
                De foto's zijn gemaakt in mijn piep kleine geïmproviseerde "schuiltentje" op 2.2m afstand van de vogel. Met de 70-300mm op statief. Inderdaad niet de beste achtergrond, maar ik heb niet veel keuze. Er is eigenlijk maar een plaats waar die tentje kan staan. Moet nog de tijd nemen om iets beters te verzinnen. Het is me alleen gelukt om 5 foto's van de beest te maken, want die had toen door waar de klik geluid van mijn camera vandaan kwam.

Shutterspeed: 1/200
                Aperture value: f7
                Exposure compensation: -1
                AI servo AF
                Focal length: 190mm
                White balance: auto
                Metering mode: evaluative metering
                Last edited by Helen; 14 maart 2005, 21:30.
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Knap gedaan, Helen
                  mvg,
                  Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen

Voor het een of andere reden lukt het me niet om de exif-waarden te knippen/plakken. (tips iedereen?)
                    De foto's zijn gemaakt in mijn piep kleine geïmproviseerde "schuiltentje" op 2.2m afstand van de vogel. Met de 70-300mm op statief. Inderdaad niet de beste achtergrond, maar ik heb niet veel keuze. Er is eigenlijk maar een plaats waar die tentje kan staan. Moet nog de tijd nemen om iets beters te verzinnen. Het is me alleen gelukt om 5 foto's van de beest te maken, want die had toen door waar de klik geluid van mijn camera vandaan kwam.
                    Voor die exif-waarden zou je ons eens kunnen in het kort uitleggen,hoe je de foto's klaar maakt voor hier te posten.
                    Bij mij gaat dit zo:
                    Eerst van Raw naar JPG omzetten.
                    In PS omzetten naar 900 x 600 pixels en opslagen als ( niet voor het web !!!! ) bestandsgrootte onder de 200 Kb terug brengen.
                    En bij mij staat die exif er dan nog volledig bij.

Zo'n schuiltentje is wel intressant,maar ik heb in het geheel geen plaats..... er staan teveel bloemmekes.
                    Heel mooie foto's Helen.
                    Last edited by Cois; 15 maart 2005, 07:39.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

super,vooral nr 3!
                      grts; M

Comment

Alles is al gezegd maar ik wou toch ook effe laten weten dat dit fraaie beelden zijn
                        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Weereens bedankt iedereen voor aller reply's

Voor die exif-waarden zou je ons eens kunnen in het kort uitleggen,hoe je de foto's klaar maakt voor hier te posten.
                          Bij mij gaat dit zo:
                          Eerst van Raw naar JPG omzetten.
                          In PS omzetten naar 900 x 600 pixels en opslagen als ( niet voor het web !!!! ) bestandsgrootte onder de 200 Kb terug brengen.
                          En bij mij staat die exif er dan nog volledig bij.

Sorry dat ik nu eerst op terugkomt. Heb het erg druk deze week. Voor bewerking doe ik de zelfde. Ik kan alsnog de exif waardes zien, alleen voor de een of andere reden wil mijn computer het niet toelaten om de text te selecteëren om te copy en paste.

Om de kleuren/contrast nog iets gesatureerde te maken doe ik vaak ook "contrast sharpening". http://www.luminous-landscape.com/tu...ancement.shtml Deze techniek is ook recent hier op BD beschrijven , ik denk door Hans van Rafelgem.
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Working...
                          X