Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen goudvissen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geen goudvissen

In onze vijver hebben* wij sinds vorig jaar zomer 4 goudvissen. Het was me al een tijdje opgevallen dat ik ze niet meer aan de oppervlakte zag. Ik schonk daar geen aandacht aan omdat ik dacht dat ze ergens op de bodem tegen de kou de winter wilden doorbrengen. Totdat ik zojuist thuiskwam en dit zag :

Bijkomend van de schrik kon ik nog net snel mijn camera pakken.

[EDIT:]De foto's in de volgende twee links zijn inmiddels aangepast.
    Opmerkingen in deze thread zijn daarom mogelijk niet langer van toepassing.

Grotere / betere versie hier.
    Een andere foto (jammer van de takjes voor zijn lijf).
    Ik denk dat ik nu weet waar mijn vissen gebleven zijn.

*=hadden
    Last edited by Leonidas; 12 maart 2005, 05:03.

Re: Geen goudvissen

Heb je in ieder geval een hele mooie foto aan over gehouden

Piranha's uitzetten misschien
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Mooi foto Maar dit beestjes zijn inderdaad iets minder lief voor de visjes.
      Groeten,
      Pascal.

Nikon D70, eerste kodakske en ben er zeer content van.

Comment

Zelfde meegemaakt hierthuis in de vijver. Alle vissen weg. Ook enkele duurdere koi's
        Enfin. nu ligt er een net over de vijver dat zo estetisch mogelijk verantwoord is. Het heeft je inderdaad wel een hele mooie foto opgeleverd...

Groeten,

Nat.
        natwork.be

Comment

Ik had nooit verwacht dat die beesten hier konden landen en opstijgen vanwege vrij hoge schutting en coniferen rondom de tuin. Moet haast vertikaal gebeuren.

Piranha's, tja ik zal er eens over denken. Maar dat gaat natuurlijk wel weer ten koste van mijn kikkers / kikkervisjes. Een net gaat helaas inderdaad altijd wel iets gepaard met verminderd kijkplezier.

Comment

Mijn ouders hebben een aantal vijvers waar reigers welkom zijn daar ze het vissenbestand uitdunnen. Te veel vissen is ook een ramp, ze vreten alle planten op!

Leuke foto, jammer van dat tuinhuis (?) op de achtergrond. Ik zou hem ook beetje donkerder maken.

Comment

leuke opname van een vissendief.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een mooie foto in ruil voor 4 goudvissen
                Groetjes Vicky

Comment

@hvr: tuinhuisje gebeitst maar is nog niet te zien hier(?). Hoe lang blijft die cache werkzaam?

Ik zal een bordje plaatsen en de reigers doorverwijzen naar je ouders.

@Vicky: ja, zo kun je het ook zien.

Comment

Wat nogal eens wil helpen om te vermijden dat de reigers de vissen wegkapen, is een draad rond de vijver spannen op zo'n 30 à 40 cm hoogte. Reigers landen namelijk niet in het water maar een eindje van de rand, en stappen dan naar de waterkant.
                    Als ze tegen die draad stoten, schrikken ze en vliegen weg.
                    Bij mij heeft dit goed geholpen, maar ik ben toch al mijn vissen kwijt geraakt aan aalscholvers. Die duiken er gewoon achter.

Comment

mooi vastgelegd,een plastieken reiger zetten zou ook helpen heb ik gehoord!
                      de overvliegende reiger denkt dan waarschijnlijk dat de vis al op is!
                      grts; M

Comment

Naar aanleiding van de opmerking van hvr heb ik het tuinhuisje een donkerder kleur gegeven. Ik blijf hier in deze thread echter de lichte versie zien. Ik heb m'n browsercache al leeggemaakt zonder resultaat en ook vanaf een andere computer zie ik alleen de oude versie. Ik word er helemaal gek van. Kan iemand bevestigen dat de kleur van de foto hierboven dezelfde is als die te zien is via de link http://www.pbase.com/lschell/image/40535071/original? Zo nee, gebruikt BD misschien een eigen cache?

Comment

Niemand?

Comment

Bedankt voor jullie medewerking. Ik ben er inmiddels achter dat de foto hier in de thread inderdaad niet geupdate wordt als ik 'm op mijn site verander. @mods: hoe lang blijft die foto in de cache van BD en hoe kan ik zorgen dat hier de juiste getoond wordt (behalve door een nieuwe foto op mijn site te zetten en een nieuwe link aan te maken).

Comment

mooie foto, alleen jammer van je vissen.
                              Ik zie nog steeds de lichtere en niet de donkere versie hier op BD.
                              freyake

Comment

Working...
                              X