Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Mooie opname van een vink , de natuur is toch zo mooi ,en toch zijn er maar weinigen die het zien .
De bewerkingen die er op gedaan zijn geven een eigen interpretatie van verschillende mensen , en toch zijn ze allen mooi Ik moet me toch ook eens gaan verdiepen in die bewerkingen . Ik was al verrast door de bewerking op mijn pimpelmeesje (beginners) en nu dit
Dank allen
Wat heb je precies gedaan Hans, ietsje meer contrast?
Ziet er zo weer iets 'zachter' van kleur uit.
Wordt zo een goede workshop
Local Contrast Enhancement, feitelijk een soort sharpening maar die inderdaad het contrast wat optrekt : USM xx/85/0 waarbij xx tss de 7 en de 20 schommelt (hier 15). Is een standaard bewerking op mij D60 files, een 1D MkII heeft dat niet echt nodig.
Wat betreft dat "zachter", gezien de foto genomen is in een sneeuwbui vind ik dat je de kleuren niet moet opwarmen maar zo laten.
Comment