Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scholekster

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scholekster

Op de grasvelden aan de sluis van Kallo

Jo
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Re: Scholekster

heel knap
    goed scherp en schone compo
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Da is ne mooie.
      Ahaa daar zitten die dus.
      Groeten,
      Bert
      http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

Comment

mooi beestje, goeie opname, dacht alleen dat ze rodere poten en een snavel hadden, zal wel in de war zijn met een andere vogel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Lekker scherp, goeie compo!! NIce!

Grtz,F@bke
          Opvoeding is een kwestie van liefde, geduld en wijsheid. De laatste twee groeien waar de eerste heerst.
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

Comment

Inderdaad mooi beestje en compo. Ik dacht ook dat ze wat rodere poten en snavel hadden
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Bouk en ajh. normaal hebben ze wel degelijk een rodere snavel en poten, maar ik denk dat door het licht en de saturatie er wat kleurverschil op zit.
              Kan ook van beestje tot beestje afhangen hé
              zo zul je hem wel al gezien hebben
              scholekster
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Mooie foto maar er is precies iets mis met de kleuren. Ben je zeker dat hij in sRGB staat en niet in AdobeRGB?

Comment

Het origineel (raw) is inderdaad in AdobeRGB.
                  Maar als ik het goed voorheb converteert PS automatisch naar sRGB bij 'save for web', niet?
                  Wat ik wel zie is dat het beest wat in de modder (waarschijnlijk net daarvoor ook in de modder van de schelde) heeft zitten peuteren zoals je goed kan zien aan de snavel. Ik vermoed dat het dat is, aangezien de poten naar de zelfde kleur op gaan (en uitvergroten van het origineel bevestigt dat).

Ik ben wel blij dat jullie de foto goed vinden. Ik heb hier wat gelezen theorie in de praktijk omgezet... en ingeflits (wel 1 2/3 stops dichtgeknepen) om toch nog doortekening te krijgen in de donkere partijen (de zon stond rechts achter de scholekster). Misschien wordt de foto wel iets 'vlakker' maar ik vond dit toch mooier dan de voorbeeld foto van hierboven, waar rond het oog geen detail meer te zien is (niet dat ik de foto wil afbreken hoor )

Bedankt allemaal.

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                  Mooie foto maar er is precies iets mis met de kleuren. Ben je zeker dat hij in sRGB staat en niet in AdobeRGB?
                  Last edited by jwllms; 28 februari 2005, 16:43.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

Comment

hier kan ik nog wat leren, mag ik vragen hoe je dat zag
                    heb zelf al een paar testjes gedaan en zie eigenlijk weinig of geen verschil, maar waarschijnlijk weet ik niet waarnaar te kijken.
                    ik had het bijna vergeten, prachtige foto
                    Last edited by Guest9; 28 februari 2005, 18:42.

Comment

Ik heb me dus vergist (en weer wa bijgeleerd) : "Save for web" converteert niet naar sRGB. Er zit inderdaad een kleurverschil op (en toch zit er ook modder op z'n poten ).
                      Dit is de sRGB versie

Jo.
                      Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                        hier kan ik nog wat leren, mag ik vragen hoe je dat zag
                        heb zelf al een paar testjes gedaan en zie eigenlijk weinig of geen verschil, maar waarschijnlijk weet ik niet waarnaar te kijken.
                        Als je een beetje afgewassen kleuren ziet dan mag je zoiets vermoeden. Als ik dan de foto in PS opende en AdobeRGB toewees was het resultaat inderdaad veel beter. Een goed (lees gecalibreerd) scherm helpt natuurlijk wel .

Comment

Als je een beetje afgewassen kleuren ziet dan mag je zoiets vermoeden. Als ik dan de foto in PS opende en AdobeRGB toewees was het resultaat inderdaad veel beter. Een goed (lees gecalibreerd) scherm helpt natuurlijk wel .
                          thx het moet lukken, was deze middag ook met een identieke foto één getrokken in sRGB en de andere in AdobeRGB bezig en het enige verschil dat mij opviel was in het groen een iets diepere kleur en meer contrast bij AdobeRGB. Ik moet toegeven dat er wel een verschil zit op de NEC TFT en deze die ik op mijn werk gebruik, maar de Nec is een spiegelbeeld voor mijn prints met de HP 2500
                          nogmaals dank Roland

Comment

Working...
                          X