Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Vraag aan jezelf: wat is hue en hoe kun je dat teveel toepassen?
beste, aan mijzelf hoef ik het niet tevragen, ik weet het, maar als je met een 20D digitale foto's neemt en jezelf au serieux neemt moet je dat wel weten of leren, is het de Engelse term die je stoort, mijn excuses in het Nederlands weet ik het niet, een "zoeken" op het internet kan je helpen, het "teveel "is simpel een vlug uitgelegd, de kleuren zijn overdreven en niet echt meer (kleurverzadiging) Ondertussen heb ik het voor jou opgezocht, de juiste term is "kleurtoon" zo je ziet met een beetje moeite en begrip komt men er steeds.
vele groetjes roland
beste, aan mijzelf hoef ik het niet tevragen, ik weet het, maar als je met een 20D digitale foto's neemt en jezelf au serieux neemt moet je dat wel weten of leren, is het de Engelse term die je stoort, mijn excuses in het Nederlands weet ik het niet, een "zoeken" op het internet kan je helpen, het "teveel "is simpel een vlug uitgelegd, de kleuren zijn overdreven en niet echt meer (kleurverzadiging) Ondertussen heb ik het voor jou opgezocht, de juiste term is "kleurtoon" zo je ziet met een beetje moeite en begrip komt men er steeds.
vele groetjes roland
Sorry, mijn excuses, de vraag is verkeerd overgekomen. Ik weet wat hue is. Sterker: ik gebruik de engelstalige software en de Engelse termen zeggen me meer dan de Nederlandse.
Wat ik al dacht: je wilde zeggen dat je vermoedt dat er teveel saturation is toegepast.
Sorry, mijn excuses, de vraag is verkeerd overgekomen. Ik weet wat hue is. Sterker: ik gebruik de engelstalige software en de Engelse termen zeggen me meer dan de Nederlandse.
Wat ik al dacht: je wilde zeggen dat je vermoedt dat er teveel saturation is toegepast.
no hard feelings ten andere dat had ik al gezien aan je postings
ik heb een 300D en kan deze volgens mij niet instellen.
mssn met de crack wel maar die heb ik (nog) niet
de kleuren parameter staat op "parameter 1"
sorry heb niet de mogelijkheden van de 300 opgezocht, maar is er geen setting "0" of "normal", daar ik toch steeds de (algorithmen) bewerking in PS prefereer dan in de camera.
Comment