Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actie !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Actie !!!

Shutter: 1/56 sec
    Aperture: F/8
    ISO: 200

En ik heb een hele reeks van dit soort "rare" scherptes, help me out... What can i do, wachten op zonnig weer ???

Nikon D70... Panasonic DMC-TZ3...

Re: Actie !!!

zet je S7000 eens op sport, en meerdere beelden, gaat veel beter(uit ervaring).
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
      zet je S7000 eens op sport, en meerdere beelden, gaat veel beter(uit ervaring).
      grt,bouk.
      Dat probeerde ik dus in de vorige versie, met C-AF... Helemaal niks scherp... En toen kwam een advies om een groter diafragma te nemen...
      Last edited by dgeuens; 16 februari 2005, 15:53.

Comment

zoals ik het zie is de sluitertijd gewoon veel te lang. Rond de 1/250 moet je toch wel minimaal zitten. Maarja, heb je ook weer meer licht nodig of een hogere iso

Comment

1/56 is te kort voor dit soort actie. 1/250 is beter.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

dit zou een knappe geweest zijn als de kop wel scherp was geweest.
            met 1/100-1/150ste moet dat wel lukken denkek
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ben nog aan het door testen geweest deze namiddag, met een sluitertijd tussen 100 & 250 en een diafragma van 8, maar het wordt te donker dan...

Doch, zie ik precies dat er met voldoende licht toch wel iets te doen valt in die richting en settings...

Merci voor de veelvuldige richtinggeving...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgeuens
                Ben nog aan het door testen geweest deze namiddag, met een sluitertijd tussen 100 & 250 en een diafragma van 8, maar het wordt te donker dan...

Doch, zie ik precies dat er met voldoende licht toch wel iets te doen valt in die richting en settings...

ja dat is het nadeel aan een snellere sluitertijd dan moet je je diafragma op een lager cijfer zetten ofwel je iso iets hoger zetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgeuens

Het mag iets te donker worden, gewoon in raw trekken en dan uwen ev wat opdrijven +1/3 tot +1 en indeed f getal zo laag mogelijk, en shutterspeed zou ik minimum 1/320e aanraden.
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

hier een vb 't is misschien niet mijn beste, maar 'k kon direct niks anders vinden

Hier het origineel op 400 f5.6 (het minimum van mijn lens bij 400mm) en 1/400 sec sluitertijd

redelijk donker, en het mag eigenlijk nog slechter.

en dan de ontwikkelde foto medium sharpening, en ev +2/3e in de nikon editor soft die origineel bij mijn camera zat..... ik verwacht dat dergelijk soft bij ieder merk van camera zit....bij mijn minolta 7i zat het ook....

voor toonbaar te zijn, zou er nog wat moeten gecropt worden e.d. Maar ik hoop dat mijn uitleg je wat helpt.
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Als je F4 zou genomen hebben, zat je op 1/200 en dat zou al een heel pak gescheeld hebben. Van F4 moet je ivm met de scherptediepte geen schrik hebben, daar die F4 tov 35mm ongeveer overeenkomt met F16 of nog hoger.
                      Ook op manueel F4 en 1/300 eventueel in RAW en dan in PS wat optrekken.
                      Ik zie ook dat in full tele hebt getrokken, wat in 35mm overeenkomt met 210mm(dacht ik, voor zover ik dat toestel ken ) en dan is 1/200 zeker een must, hoger is beter.
                      Je kon ook dichter komen en op 50-60mm trekken.
                      Algemene vuistregel is: om zoveel mogelijk bewegingsonscherpte te voorkomen moet de sluitertijd minstens 1/brandpunt zijn(omgerekend in 35mm)

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                        (dacht ik, voor zover ik dat toestel ken )

Hubert
                        Uitermate tevreden ben ik er mee

Comment

Ik begrijp dat je zelf een scherp beeld wil hebben van de bewegende hond?
                          Dan zal je inderdaad je sluitertijd moeten vehogen zoals velen hier al hebben aangegeven. Het is echter de vraag of je dan ook een betere foto krijgt. Ik persoonlijk vind de foto zoals die nu is buitengewoon geslaagd. Door de onscherpte van de achtergrond en de iets mindere onscherpte van de bewegende hond komt de foto voor mij als het ware tot leven.
                          De beweging en dynamiek knalt de foto uit!! Geweldig!

Groet,
                          Graaff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door graaff
                            Ik begrijp dat je zelf een scherp beeld wil hebben van de bewegende hond?
                            Dan zal je inderdaad je sluitertijd moeten vehogen zoals velen hier al hebben aangegeven. Het is echter de vraag of je dan ook een betere foto krijgt. Ik persoonlijk vind de foto zoals die nu is buitengewoon geslaagd. Door de onscherpte van de achtergrond en de iets mindere onscherpte van de bewegende hond komt de foto voor mij als het ware tot leven.
                            De beweging en dynamiek knalt de foto uit!! Geweldig!

Groet,
                            Graaff
                            Persoonlijk vind ik em ook niet lelijk, want de beweging en actie zie je op de foto... Alleen had zijn kop iets scherper gemogen...

Comment

Working...
                            X