Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wilde kanarie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wilde kanarie

    Vastgelegd tijdens een wandeling op een van de Canarische eilanden (La Palma). Er is mij verzekerd dat de overeenkomst tussen de naam van de eilandengroep en het zangvogeltje op louter toeval berust.

    Ben,
    Nikon D2X, D100, D70
    Lenzen: Nikon 10.5 fisheye, 50 1.4D, 70-200 VR, 300 F4
    Tamron 17-35, 28-75, 90
    Sigma 170-500,
    Nikon SB 800

  • #2
    Re: Wilde kanarie

    volgens mij komt de naam van het latijn=>hond is canis maar het fijne weet ik er ook niet van
    schone foto , ik zou alleen wat croppen want dat blad hier op de voorgrond stoort wel
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Wilde kanarie

      alleen het vogeltje is mooier volgens mij, dus even croppen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Wilde kanarie

        Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
        volgens mij komt de naam van het latijn=>hond is canis maar het fijne weet ik er ook niet van
        schone foto , ik zou alleen wat croppen want dat blad hier op de voorgrond stoort wel
        ben van zelfde gedacht, toch mooi gedaan

        Comment


        • #5
          Re: Wilde kanarie

          persoonlijk zou 'k hem ook croppen. Mooi plaatje
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Wilde kanarie

            "De Canarische Eilanden gaven aan de Kanarie zijn naam en waarschijnlijk niet andersom. Volgens Plinius de Oudere (23-79 na Chr.) en een ander Romeinse schrijver zou de Mauretanische koning Juba II tijdens een veroveringsexpeditie op deze eilanden een nu uitgestorven, blondharige herdersstam, de Guanches, hebben aangetroffen, die hun kudden met opvallend grote honden (canes) bewaakten. De eilanden werden dus 'honden-eilanden' genoemd. Vrijwel zeker was de Eilandkanarie daar toen ook al. Het is boeiend zich af te vragen waar en wanneer de kleine Zuid-Europese Kanarie van Afrikaanse stam de mogelijkheid heeft gevonden om zich in het Europese rijk van de echte vinken een weg te banen en temidden van zoveel concurrenten zich een plaats te veroveren."

            Uit Vogels, 1991 juli/augustus, Prof. Dr. K.H. Voous

            Comment


            • #7
              Re: Wilde kanarie

              Mooie kanarie maar zou, net zoals de anderen, croppen!

              1.De Canarische Eilanden hebben hun naam aan Plinius de Oudere te danken die het zo noemde vanwege het grote aantal honden (canarii) dat door de inheemse bevolking werd gehouden. Bijna vijf eeuwen eerder beschreef de Griekse "Vader der Geschiedenis" Herodotus de Kynesii. Zij gingen het verst van alle mensen, naar het Verre Westen, voorbij de Pilaren van Heracles.

              Kynesii betekent "honden-aanbidders" en de Guanches hadden inderdaad de hond nabij het centrum van hun religieuze geloof geplaatst net na Ataman, de Atlasfiguur van de Canarische Eilanden. Eeuwen voordat de eilanden officieel werden herontdekt door de Portugezen, spraken de Middeleeuwse legenden over een volk met hondenkoppen die in de buurt van noordwest Afrika rond schenen te dolen. In de Egyptische tempelkunst werd Anubis afgebeeld als een man met de kop van een hond.......

              2.De Canarische Eilanden danken hun naam aan de Perra de Presa Canario, een grote hondensoort die al ten tijde van de Romeinen op de eilanden aanwezig was.


              Grtz,F@bke
              Wanneer je niet kunt worden wat je wilt,
              wordt het tijd te waarderen wie je bent.
              Last edited by F@bke; 9 februari 2005, 12:22.
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

              Comment


              • #8
                Re: Wilde kanarie

                Knappe foto, goed scherp en nog een mooie zaaddoos als extra
                Off topic ... bedankt voor de les in geschiedenis
                Groetjes Vicky

                Comment

                Working...
                X