Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gorilla Thoughts

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gorilla Thoughts

Fijne discussie, dank allemaal!

Wat de gerechtelijke stappen betreft, ben ik wel op de hoogte van wat ik moet doen. Eigenlijk mag niemand een foto van iemand anders gebruiken zonder toestemming. Uiteraard heeft een prof dan meer drukkingskracht dan een hobbyist. Maar uit ervaring weet ik dat het een case enorm helpt wanneer je een watermerk op je foto zet omdat - als iemand de foto dan op die manier gebruikt - het heel makkelijk te bewijzen is dat dat onrechtmatig gebruik is, tenzij hij kan voorleggen dat je toestemming hebt gegeven. En als iemand het watermerk verwijdert, heeft hij het al helemaal 'vlaggen'.

Ik moet Pixsy nog bekijken trouwens - doe ik zeker!
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

Comment

ik begrijp niet dat dergelijke foto niet in de HoF terechtkomt...maar dat zegt naar mijn mening meer over de HoF dan over de foto...
      nikon coolpix s9100

Comment

Prachtig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          ik begrijp niet dat dergelijke foto niet in de HoF terechtkomt...maar dat zegt naar mijn mening meer over de HoF dan over de foto...
          In al die jaren heb ik van Ingrid nog nooit een foto in de HOF gezien:
          Ofwel kiest zij de foto's voor de HOF.
          Ofwel wordt ze niet geselecteerd om dat zij een prof is, en wij maar amateurkes...
          Ofwel heeft ze eens goed tegen de kar gereden van de moderator in deze rubriek.

Maar idd haar beelden zijn een inspiratie voor ons allen en de HOF kan er niet aan tippen.
          Groeten,
          Fabrice,
          Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
            In al die jaren heb ik van Ingrid nog nooit een foto in de HOF gezien:
            Ofwel kiest zij de foto's voor de HOF.
            Ofwel wordt ze niet geselecteerd om dat zij een prof is, en wij maar amateurkes...
            Ofwel heeft ze eens goed tegen de kar gereden van de moderator in deze rubriek.
            Goedemorgen Fabrice!

Grappig om dit te lezen. Ik zal eens duidelijkheid brengen, zoals ik denk dat het is dan, tenminste:

- Ik heb vroeger al foto's in de HOF gehad, dat is inderdaad wel al lang geleden.
            - Ik kies geen foto's voor de HOF.
            - Ik denk niet dat ik niet meer geselecteerd word omdat ik een prof ben.
            - Ik denk niet dat ik ooit tegen de kar van de moderator gereden ben. Ik weet niet eens wie die moderator is.
            - Ik dènk dat ik niet geselecteerd word omdat er ergens iets in de nieuwe regels staat van geen reclame of geen watermerk of iets dergelijks. Ik blijf bewust aan dat watermerk vasthouden, dat weet inmiddels iedereen
            - Maar het kan ook zijn dat mijn foto's niet naar de smaak van de moderators van de HOF zijn.

Met andere woorden, ik vind het keilief om te horen dat velen onder jullie mijn foto's wel graag in de HOF zouden zien, maar misschien is het dus gewoon eenvoudigweg mijn eigen 'schuld'.

Nogmaals merci en een heel fijne, mooie dag gewenst!

Ingrid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
              Goedemorgen Fabrice!

- Ik dènk dat ik niet geselecteerd word omdat er ergens iets in de nieuwe regels staat van geen reclame of geen watermerk of iets dergelijks. Ik blijf bewust aan dat watermerk vasthouden, dat weet inmiddels iedereen
              - Maar het kan ook zijn dat mijn foto's niet naar de smaak van de moderators van de HOF zijn.
              Dag ingrid,

Die twee mogelijkheden was ik nog vergeten, maar het zal dan wss dat eerste zijn, of dat je watermerk niet naar de smaak is...

Nog een fijne dag!
              Groeten,
              Fabrice,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
                Dag ingrid,

Die twee mogelijkheden was ik nog vergeten, maar het zal dan wss dat eerste zijn, of dat je watermerk niet naar de smaak is...

Nog een fijne dag!
                Erg prominente watermerken komen (helaas) niet door de HOF-selectie ...
                Heeft dus niets te maken met de foto op zich of Ingrid zelf.

Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Dank voor de verduidelijking, Jaja. Jammer maar helaas... ik blijf wel af en toe posten, hoor, geen probleem!
                  Grt, Ingrid.

Comment

Tof Jacques van je verduidelijking!
                    En Ingrid blijf aub posten want je blijft ons inspireren!
                    En eerlijk, alhoewel ik regelmatig in den Hof mag verschijnen, hecht ik veel meer belang aan de commentaren van mijn mede BDers. Ik heb hier al een paar keer eerder vermeld: ik hecht veel meer waarde aan “te veel verscherpt” of “knappe BG” dan aan proficiat met je HOF. En dikwijls, los van Ingrid haar publicaties denk ik die of die foto was toch ook de moeite.

En Jacques …. Denk nog eens aan de challenge aub
                    Groeten,
                    Fabrice,

Comment

Working...
                    X