Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buitenaards

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Buitenaards

    Mantis Shrimp
    (Bidsprinkhaankreeft)



    Eéntje van een aantal jaren geleden...
    Vroeger was mijn nickname hier "waterclick" omdat ik vooral onder water fotografeerde.
    Deze dateert van 30 december 2017 en is gefotografeerd voor de kust van Amed te Bali.
    Canon 5Ds - EF100/2,8 L - twee ikelte strobes DS 100 en DS 125. OW-huis Ikelite. (Deze uitrusting alleen is al goed voor een 11 kg).
    ISO 100 – f20 -1/200


    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Re: Buitenaards

    Ik vind dit héél mooi.
    Ook super interessant is dat je hier een opsomming geeft van het gebruikte materiaal.
    Ik herinner me van vroeger dat de kleuren van de foto's snel vervagen onder water als je niet de juiste apparatuur hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Buitenaards

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
      Ik vind dit héél mooi.
      Ook super interessant is dat je hier een opsomming geeft van het gebruikte materiaal.
      Ik herinner me van vroeger dat de kleuren van de foto's snel vervagen onder water als je niet de juiste apparatuur hebt.
      Hans,
      De kleuren die samen het witte licht vormen worden met de afstand die het ligt aflegt in het water weggefilterd. Rood wordt het eerst gefilterd en blauw het laatste. Zo lijkt een rode tomaat groen vanaf 5 m diepte. Geel is vanaf 12 m weg en tenslotte groen en blauw op 20 en 25 m dipete. Vanaf deze diepte is alles grijs en donkerder (en dat bij helder water). Het contrast neemt ook af.

      Daarom fotografeerde ik voornamelijk zaken dicht bij de lens (alles liijkt door difrractie ook groter en korter bij onder water) en met krachtige flitsen. Zonder deze flitsen was de rode kleur niet zichtbaar, maar toonde hij eerder groen/blauw (of zelf grijs)
      Groeten,
      Fabrice,
      Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

      Comment


      • #4
        Re: Buitenaards

        Prachtige kleuren. Dit monster is, te zien aan de beperkte scherptediepte ondanks f20, niet erg groot?

        Comment


        • #5
          Re: Buitenaards

          Wat een mooie kleuren !

          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Buitenaards

            Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
            Hans,
            De kleuren die samen het witte licht vormen worden met de afstand die het ligt aflegt in het water weggefilterd. Rood wordt het eerst gefilterd en blauw het laatste. Zo lijkt een rode tomaat groen vanaf 5 m diepte. Geel is vanaf 12 m weg en tenslotte groen en blauw op 20 en 25 m dipete. Vanaf deze diepte is alles grijs en donkerder (en dat bij helder water). Het contrast neemt ook af.

            Daarom fotografeerde ik voornamelijk zaken dicht bij de lens (alles liijkt door difrractie ook groter en korter bij onder water) en met krachtige flitsen. Zonder deze flitsen was de rode kleur niet zichtbaar, maar toonde hij eerder groen/blauw (of zelf grijs)
            Knappe foto en heel knap tot stand gebracht. Het doen er je weinigen na denk ik dan.
            Met de uitleg erbij blijkt deze foto nog knapper te worden
            https://500px.com/elke_braet
            https://www.facebook.com/AllNaturePhoto/
            http://allnaturephotography.be

            Comment


            • #7
              Re: Buitenaards

              Bijzonder knap gedaan. Fantastische kleuren.

              Comment


              • #8
                Re: Buitenaards

                Ziet er uit zoals je titel aangeeft!
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                Comment


                • #9
                  Re: Buitenaards

                  wow ,deze is prachtig

                  Comment


                  • #10
                    Re: Buitenaards

                    speciaal maar mooi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Buitenaards

                      Prachtig OW shot! Was dit een nachtduik (omdat er geen blauw in de omgeving te zien is)? Heel mooie pose ook. Is wel een heel gedoe om met het vliegtuig duik- en OW foto-uitrusting mee te nemen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Buitenaards

                        Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
                        Prachtige kleuren. Dit monster is, te zien aan de beperkte scherptediepte ondanks f20, niet erg groot?
                        ;

                        Ongeveer 8 cm lang. Kijk ook eens naar mijn foto in Macro, met f25 ligt de scherptediepte er al beperkt tot amper een cm of twee....

                        Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                        Prachtig OW shot! Was dit een nachtduik (omdat er geen blauw in de omgeving te zien is)? Heel mooie pose ook. Is wel een heel gedoe om met het vliegtuig duik- en OW foto-uitrusting mee te nemen.
                        Het was niet echt zonnig die dag en we doken op ongeveer 20 m diepte, dus het meeste licht was weg. Maar lage ISO, f20.... En enkel flitsen op het onderwerp. Plus in LR onderwerp afzonderen, achtergrond schaduwen wegtrekken... en oplichtende zandkorrels wegpoetsen
                        Er was een tijd dat duikuitrusting (zonder fles) gratis meemocht. Daarna betalend, maar mijn fototoestel (koffer van 20 kg) steeds aan boord meegekregen na een lange discussie inzake waarde enz... In Dusseldorf moest ik wel altijd mee naar de electronenmicroscoop omdat ze zeker wilden zijn dat er geen springstof tussen zat... In dubai hebben ze (die ene keer dat ik de koffer meegaf in het ruim, alles 1 dag achtergehouden om het dan met een latere vlucht en met een taxi vanuit Frankfurt alles aan mijn deur te leveren. De laatste jaren vloog ik steeds met Qatar en kon ik mijn extra bagage steeds upgraden met mijn miles en gold membership...
                        Last edited by Fabrice Delahaye; 8 februari 2023, 21:24.
                        Groeten,
                        Fabrice,
                        Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Buitenaards

                          Ongelooflijk mooie opname Fabrice...en je uitleg erbij maakt dit extra boeiend...chapeau...

                          Groeten
                          Freddy
                          https://fredor2.wixsite.com/my-site

                          Comment

                          Working...
                          X