Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bonte strandloper

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Bonte strandloper

Last edited by luc.merckx; 28 januari 2023, 21:08.
    A picture says more than a thousand words

Re: Bonte strandloper

Heel mooi frontaal beeld, is eens wat anders dan de foto's die we gewoon zijn. Ook mooie spiegeling.

Comment

Mooie opname.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Knap dat frontaal zicht!
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Inderdaad een originele pose.

Verscherping stoort wat (zie de halo).

Comment

HE ! zeer opvallende pose. Knap opgemerkt en vastgelegd.
            Goed dat de weerspiegeling volledig mee werd geregistreerd.
            bovenaan mocht zelfs wat ingekort worden.
            felicitaties
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Bedankt voor de commentaren en de tips !

Comment

Staat er mooi op en inderdaad eens iets anders. Wel enorm gebrek aan detail, waarschijnlijk grote crop en 288 kB voor een 1600x1600 helpt ook al niet.

Comment

Mooi beeld. De pose is schitterend, zeker met het ene oog dat recht naar de fotograaf kijkt.
                  Inderdaad wat veel verscherping, maar daar zondig ik regelmatig tegen...
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Kunt u mij adviseren hoe ik details beter kan doen uitkomen op deze site als ik de foto importeer via Flickr ?

Comment

Details kun je niet beter laten uitkomen hier door je foto´s anders of groter af te beelden. De foto´s die groter zijn dan 1024 pixels over de lange zijde, worden terug gebracht naar deze grootte. Sommige zetten een link naar hun foto als die groter is dan 1920 pixels maar dat lost jouw probleem niet op. Zoals archi reeds aangaf, wat er niet is aan detail kun je niet bijmaken. Als je teveel cropt verlies je veel detail en scherpte. Ook als het te zwaar bewolkt is en je dus minder contrast in je foto hebt, verlies je aan detail.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                        Details kun je niet beter laten uitkomen hier door je foto´s anders of groter af te beelden. De foto´s die groter zijn dan 1024 pixels over de lange zijde, worden terug gebracht naar deze grootte. Sommige zetten een link naar hun foto als die groter is dan 1920 pixels maar dat lost jouw probleem niet op. Zoals archi reeds aangaf, wat er niet is aan detail kun je niet bijmaken. Als je teveel cropt verlies je veel detail en scherpte. Ook als het te zwaar bewolkt is en je dus minder contrast in je foto hebt, verlies je aan detail.
                        Wat schrijf jij hier nu toch allemaal ??
                        Details heb je ook in een foto van 1024px, dus de grootte heeft er niks mee te maken.
                        Je hebt wel gelijk dat als er teveel gecropt is dat je dan detail verliest, waarschijnlijk hier het geval, maar het kan ook aan de bewerking liggen dat je detail verliest.
                        Je mag contrast en detail niet vergelijken hé, je kan een foto hebben met veel detail en heel weinig contrast, ook het omgekeerd kan evengoed, dus als je geen detail in je beeld hebt dan moet je het zeker niet op de bewolking steken

Gewoon om toch maar even recht te zetten zodat er geen foute informatie verspreid wordt

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Sorry mijn fout. Het was niet mijn bedoeling om te veralgemenen. Ik had het eigenlijk enkel over de foto van Luc. Wat betreft die bewolking ben ik voort gegaan op tip nummer drie in volgend youtube filmpje: https://youtu.be/J2HD_wDoz5A
                          van Simon d'Entremont, volgens mij iemand van de betere vogelfotografen en ook iemand die het beter kan uitleggen dan ik. Dat is een feit.
                          Last edited by chrisvdv; 31 januari 2023, 00:13.

Comment

Ik denk persoonlijk niet dat het detailverlies (puur) te wijten is aan de mate van croppen. Kan je misschien je exif delen, Luc? En met welk programma heb je eventuele ruis bewerkt en/of verscherpt? Mooie pose trouwens!
                            Grt, Ingrid.
                            Ingrid Vekemans Photography
                            Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                            http://www.ingridvekemans.com

Comment

Beste Ingrid,

volstaat dit ? :
                              afmetingen van de tiff in Lightroom : 3461*3461
                              iso 1000
                              1200 mm ( 800 mm lens maar naar DX ingecropt )
                              54MB
                              Afbeelding is automatisch verbeterd in Topaz photo AI en dan nog minimaal in Lightroom zelf.
                              Is nadien wel op flickr gezet en van daaruit op belgium digital ( adres van de map : https://www.flickr.com/photos/502022...57632117465200 ).
                              Bedankt voor je advies...

Luc

Comment

Working...
                              X