Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de wind (Roodpootvalk)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] In de wind (Roodpootvalk)

Re: In de wind (Roodpootvalk)

Goed moment en een mooie DOF.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Lijkt wat verfrommeld, maar staat er toch wel knap op met een mooie BG ook.
      Zie ook flickr

Comment

Ooit kreeg ik hier de baarlijke nonsens voorgeschoteld dat een vogel in de vlucht van a tot z scherp afgebeeld een dooie vogel aan een touwtje was/kon zijn...
        Maar in deze prachtfoto, voor mij persoonlijk dan, versterkt het klein beetje bewegingsonscherpte op de vleugels het beeld. Je krijgt daardoor direct de indruk dat hij zijn veren schikt.
        En met of zonder beweging er in het is en blijft een mooie om zien!

Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Staat er mooi op!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Mooie soort, ook voor die hut in de Ardennen Marc ?

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Knap gedaan. Vruchtbare locatie daar.

Comment

mooi pose, in strijklicht denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  Ooit kreeg ik hier de baarlijke nonsens voorgeschoteld dat een vogel in de vlucht van a tot z scherp afgebeeld een dooie vogel aan een touwtje was/kon zijn...
                  Maar in deze prachtfoto, voor mij persoonlijk dan, versterkt het klein beetje bewegingsonscherpte op de vleugels het beeld. Je krijgt daardoor direct de indruk dat hij zijn veren schikt.
                  En met of zonder beweging er in het is en blijft een mooie om zien!

Marc
                  Je leest hier inderdaad soms wat! Terwijl het toch een fotografieforum is....
                  Voor schaarsgeklede dames te fotograferen accepteert men dat het in een studio gebeurt, maar voor vogels moet men eerst door modder en bramen kruipen en dan nog het liefts met een oude camera zonder teleconverter voor de lens.
                  Los van ieders beleving gaat het hier nog altijd om fotografie...
                  Bovenstaande foto is dan ook (in mijn ogen) knap.
                  Het spijt mij alleen maar te moeten vaststellen dat er door de post in een ander draadje weer een persoon deze rubriek verlaat.
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
                    Je leest hier inderdaad soms wat! Terwijl het toch een fotografieforum is....
                    Voor schaarsgeklede dames te fotograferen accepteert men dat het in een studio gebeurt, maar voor vogels moet men eerst door modder en bramen kruipen en dan nog het liefts met een oude camera zonder teleconverter voor de lens.
                    Los van ieders beleving gaat het hier nog altijd om fotografie...
                    Bovenstaande foto is dan ook (in mijn ogen) knap.
                    Het spijt mij alleen maar te moeten vaststellen dat er door de post in een ander draadje weer een persoon deze rubriek verlaat.
                    Nogal een eigenaardige opmerking Fabrice, zeker omdat degene die in de post, waar je naar vermeld, zelf ook veel vanuit hutten fotografeert, dus daar heeft het totaal niks mee te maken.
                    mensen stellen zich soms vragen hoe een opname tot stand is gekomen, zeker als het over aparte, niet veel voorkomende, soorten gaat.
                    En dan wordt gewoon uit curiositeit eens gevraagd waar de opname gemaakt is, niet omdat de opname niet mooi is maar mss gewoon eens om een locatie te delen.
                    Moest je weten hoeveel pm's ik vroeger hier kreeg met vragen waar ik betreffende foto gemaakt had, awel je zou verschieten, en steeds heb ik de locatie medegedeeld, velen kunnen dit beamen.

Het lijkt tegenwoordig wel dat mensen die zelf hun foto's op een show of tijdens een workshop hebben gemaakt, zichzelf schamen om daar voor uit te komen en dat gewoon te zeggen.
                    Er is totaal niks verkeerd mee, en als het een mooie foto is dan is het een mooie foto
                    Zo was er enkele jaren geleden een akkefietje op een Nederlands vogelfotografie forum, waarbij iemand een foto had gepost met een hele uitleg erbij hoe die tot stand was gekomen.
                    Dat hij vele dagen lang in een tentje ergens in de polders had gezeten en afwachten totdat hij uiteindelijk na weken toch die ene mooie opname heeft kunnen maken.
                    Daarna poste de eigenaar van de hut ook een foto met een rechtzetting, dus ik bedoel maar, waarom jezelf (en anderen) bedriegen

We weten ondertussen toch wel allemaal dat het grootste deel van de roofvogels hier voor een hut worden gemaakt waar gevoerd wordt
                    Niks verkeerd mee maar kom er gewoon voor uit, trouwens je krijgt totaal andere foto's in de polders wat dat betreft.
                    En als je dan sommige hun uitleg leest op FB bvb, tjah .... spijtig vind ik dat.

Waarmee ik trouwens helemaal geen verwijt of vinger wijs naar de foto van Marc, ik vroeg waar hij deze gemaakt had en hij zei voor een hut in de Ardennen, dus prima
                    En als ik meer wil weten waar dat het was, omdat ikzelf dan mss ook eens zou kunnen gaan, dan stuur ik die persoon wel een pb(tje.

Ik moest hier trouwens even op reageren omdat ik zo'n gevoel had dat de vinger naar mij gewezen werd door de vraag die ik gesteld had, dus bij deze ..

grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 22 oktober 2022, 01:48.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Nogal een eigenaardige opmerking Fabrice, zeker omdat degene die in de post, waar je naar vermeld, zelf ook veel vanuit hutten fotografeert, dus daar heeft het totaal niks mee te maken.
                      mensen stellen zich soms vragen hoe een opname tot stand is gekomen, zeker als het over aparte, niet veel voorkomende, soorten gaat.
                      En dan wordt gewoon uit curiositeit eens gevraagd waar de opname gemaakt is, niet omdat de opname niet mooi is maar mss gewoon eens om een locatie te delen.
                      Moest je weten hoeveel pm's ik vroeger hier kreeg met vragen waar ik betreffende foto gemaakt had, awel je zou verschieten, en steeds heb ik de locatie medegedeeld, velen kunnen dit beamen.

Het lijkt tegenwoordig wel dat mensen die zelf hun foto's op een show of tijdens een workshop hebben gemaakt, zichzelf schamen om daar voor uit te komen en dat gewoon te zeggen.
                      Er is totaal niks verkeerd mee, en als het een mooie foto is dan is het een mooie foto
                      Zo was er enkele jaren geleden een akkefietje op een Nederlands vogelfotografie forum, waarbij iemand een foto had gepost met een hele uitleg erbij hoe die tot stand was gekomen.
                      Dat hij vele dagen lang in een tentje ergens in de polders had gezeten en afwachten totdat hij uiteindelijk na weken toch die ene mooie opname heeft kunnen maken.
                      Daarna poste de eigenaar van de hut ook een foto met een rechtzetting, dus ik bedoel maar, waarom jezelf (en anderen) bedriegen

We weten ondertussen toch wel allemaal dat het grootste deel van de roofvogels hier voor een hut worden gemaakt waar gevoerd wordt
                      Niks verkeerd mee maar kom er gewoon voor uit, trouwens je krijgt totaal andere foto's in de polders wat dat betreft.
                      En als je dan sommige hun uitleg leest op FB bvb, tjah .... spijtig vind ik dat.

Waarmee ik trouwens helemaal geen verwijt of vinger wijs naar de foto van Marc, ik vroeg waar hij deze gemaakt had en hij zei voor een hut in de Ardennen, dus prima
                      En als ik meer wil weten waar dat het was, omdat ikzelf dan mss ook eens zou kunnen gaan, dan stuur ik die persoon wel een pb(tje.

Ik moest hier trouwens even op reageren omdat ik zo'n gevoel had dat de vinger naar mij gewezen werd door de vraag die ik gesteld had, dus bij deze ..

grts
                      Sieg
                      Dag Sieg,

Niets tegen jou en je weet ondertussen wel dat ik er graag eens over communiceer. Je kent ondertussen mijn standpunt over hutten (ik schreef ze nog eens hierboven).
                      En inderdaad moet je ook niet liegen over een locatie of de manier waarop. Misschien dat ik voortaan mijn locaties erbij vermeld, maar je kunt ze meestal vinden op flickr)
                      Maar het blijft een punt dat er in dit forum soms neerbuigend over hutfotgrafie wordt gesproken.
                      Mijn punt was enkel dat het hier over fotografie dient te gaan (terwijl ik ook wel zou reageren moets de natuur niet gerespecteerd worden)
                      Ik vind het enkel spijtig dat Marc straks niets meer post in deze rubriek zoals bijvoorbeeld Michel en Freddy, terwijl het toch ieders betrachting moet zijn opdat er hier zoveel mogelijk gepost wordt.
                      Straks nog eens een draadje opzetten over al het gepost hier zonder eens de moeite te doen een foto van een ander te beoordelen (daar kan ik jou in ieder geval niet van beschuldigen )
                      Met alle respect en in alle vriendschap.
                      Groeten,
                      Fabrice,
                      Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Working...
                      X