Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn grote vriendin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Mijn grote vriendin

Als puppy

1/160s - F11 - iso160 - 70mm

Eén jaar oud

1/640s - F5.6 - iso500 - 400mm

Voor wie het zich mocht afvragen: Russkiy Toy Terrier. Oorspronkelijk ingezet door de tsaren in hun paleizen om muizen en ratten te vangen.

Bedankt voor je tijd.
    Marc
    Last edited by Brombeer; 20 september 2022, 18:42. Reden: Toevoeging
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Re: Mijn grote vriendin

Mooi maar zijn de kleuren echt zo geel...?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zeer mooi, met een voorkeur voor de eerste!
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Leuke beelden Marc, zeker die eerste vind ik heel erg speels, mooi

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mooi Marc, voor mij zeker de eerste omwille van die onmiskenbare puppy-blik
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Bedankt aan iedereen die reageerde/keek...

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Mooi maar zijn de kleuren echt zo geel...?
            grt,bouk.
            Wel Bouk...mogelijks heb ik bij de eerste (studiowerk met lampen) een beetje doorgeschoven met de verzadiging...
            Zelf houd ik wel van iets warmer...Het is wel zo dat de blekere kleuren met verouderen afgenomen zijn in intensiteit.

Wat de tweede betreft is deze in Nl genomen en daar was ze drager van een geel lintje...(Andere hondenbaasjes in Nl kennen de betekenis - alhoewel niet allemaal)

De reden waarom een hond een geel lintje draagt, kan variëren. De hond:

is ouder en/of slechthorend
            heeft gezondheidsproblemen
            volgt een training
            is nerveus aangelegd
            heeft een trauma
            went nog na adoptie en komt mogelijk net uit het buitenland
            is niet graag in de buurt van andere honden, mensen of dieren

Deze jongedame is betrekkelijk nerveus aangelegd en houdt niet van andere honden, mensen of dieren...Volgens Sint-Hubertus is dit ras de naam terrier niet waard maar dan hebben ze deze nog niet gezien

Marc

Comment

Leuke foto's hoor

Groeten,
              Raf
              Instagram

Comment

Knap met voorkeur voor de eerste, waarbij ik denk dat een vierkante snede hier nog meer zou brengen.
                Groeten,
                Fabrice,
                Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
                  Knap met voorkeur voor de eerste, waarbij ik denk dat een vierkante snede hier nog meer zou brengen.
                  Voor mij mag er aan de onderkant ook iets af. Dan heb je een sublieme foto van deze pup, zowel qua belichting als houding. Dat lieve snuitje iets naar beneden, je kan het toch niet beter wensen.
                  Bij de tweede foto heb ik enkele bedenkingen. Ik vermoed dat dit hondje mooier is dan op deze foto. De opname misschien een beetje zijdelings maken met haar kopje naar de fotograaf, dan krijgen wij een meer totaal beeld van de constitutie van deze niet alledaagse hond (denk ik). Haar houding vind ik niet zo mooi...
                  grt
                  Gerrit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
                    Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
                    Voor mij mag er aan de onderkant ook iets af. Dan heb je een sublieme foto van deze pup, zowel qua belichting als houding. Dat lieve snuitje iets naar beneden, je kan het toch niet beter wensen.
                    Bij de tweede foto heb ik enkele bedenkingen. Ik vermoed dat dit hondje mooier is dan op deze foto. De opname misschien een beetje zijdelings maken met haar kopje naar de fotograaf, dan krijgen wij een meer totaal beeld van de constitutie van deze niet alledaagse hond (denk ik). Haar houding vind ik niet zo mooi...
                    grt
                    Gerrit
                    Bedankt voor jullie bemerkingen. Ik kan me daar wel in vinden.
                    Een vierkant voor de eerste is inderdaad een optie die te overwegen is. Ga het alvast eens bekijken. Het onderste gedeelte van de portretstand was oorspronkelijk om haar ruimte in de kijkrichting te geven. Maar met minder lukt het ook. Bedankt daarvoor.

Wat betreft de houding in de tweede had ze waarschijnlijk beter wat meer gedraaid gestaan. Dan was er inderdaad meer zichtbaar van haar lichaamsbouw. Nu wordt het beeld ook nog eens samengedrukt door het aantal gebruikte millimeters. Ik heb deze foto weerhouden wegens haar "franke" blik.

Marc

Comment

Marc, ik denk dat je van deze hond heel mooie foto's kan maken, zeker in close-up. Mooie tekening van de kleuren (black and tan), specifieke haargroei zeker onder de kin, grote oren... en dan wachten op de specifieke gelaatsuitdrukking van een terrier...zal niet simpel zijn, maar misschien een uitdaging ? (wel haar oogjes droog maken hé...) en dan komt een kleine tele zeker van pas.
                      Alhoewel ik ook graag eens een totaal beeld van deze hond zou zien, ik ken het ras niet...heeft ze een pluimstaart...?
                      Ik kijk er al naar uit.
                      Grt
                      Gerrit
                      Last edited by de Gerre; 23 september 2022, 20:28.

Comment

Working...
                      X