Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macaca sylvanus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Macaca sylvanus

    De berberaap of magot (Macaca sylvanus) is een makaak uit de familie Cercopithecidae.
    Het is de enige makaak die buiten Azië voorkomt, en de enige apensoort die in Europa in het wild leeft, namelijk op de rots van Gibraltar.
    De wetenschappelijke naam van de soort werd in 1758 als Simia sylvanus gepubliceerd door Carl Linnaeus.
    De berberaap heeft, net als de meeste andere makaken, een kaal gezicht.
    Bij de berberaap is het gezicht roze.
    Het is een aap met een dikke okergrijze vacht, waarbij de kroon, handen en voeten een oranje kleur hebben, en het gezicht wordt omringd door donkere haren.
    Hij heeft lange ledematen (beide ongeveer even lang) en korte, brede handen.
    De berberaap heeft, in tegenstelling tot de meeste andere makaken, geen staart.
    Dit zijn aanpassingen aan het leven op de grond: berberapen besteden meer tijd op de grond dan enige andere makaak.
    Mannetjes zijn groter dan vrouwtjes. Een mannetje heeft een lichaamslengte van 65 tot 75 centimeter, een schouderhoogte tot 50 centimeter en een gewicht van 7 tot 10 kilogram. Een vrouwtje heeft een lichaamslengte van 55 tot 65 centimeter, een schouderhoogte tot 45 centimeter en een gewicht van 4 tot 7 kilogram.
    Een berberaap wordt ongeveer 20 jaar oud.


    Macaca sylvanus I
    by Jacques Willems, on Flickr


    Macaca sylvanus II
    by Jacques Willems, on Flickr


    Macaca sylvanus III
    by Jacques Willems, on Flickr

    Dank u voor het kijken en/of beoordelen.
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

  • #2
    Re: Macaca sylvanus

    Knap gedaan Jacques. Vooral die tweede bekoort mij.

    Comment


    • #3
      Re: Macaca sylvanus

      Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
      Knap gedaan Jacques. Vooral die tweede bekoort mij.
      mij ook, bij nr 1 zie je zijn snoet niet goed en bij nr 3 zijn er wat lichte delen.
      grt
      Gerrit

      Comment


      • #4
        Re: Macaca sylvanus

        Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
        Knap gedaan Jacques. Vooral die tweede bekoort mij.
        Dank u Chris

        Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
        mij ook, bij nr 1 zie je zijn snoet niet goed en bij nr 3 zijn er wat lichte delen.
        grt
        Gerrit
        Dank u Gerrit!
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

        Comment


        • #5
          Re: Macaca sylvanus

          Mooie reeks, maar de tweede springt er idd uit.
          Groeten,
          Fabrice,
          Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

          Comment


          • #6
            Re: Macaca sylvanus

            Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
            Mooie reeks, maar de tweede springt er idd uit.
            Dank u Fabrice!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment

            Working...
            X