Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandaag zing ik mijn mooiste lied!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Vandaag zing ik mijn mooiste lied!

    Winterkoninkje bij zonsopgang

    Hierbij een update naar aanleiding van jullie comments, helemaal onderaan de oorspronkelijke:



    Last edited by Fabrice Delahaye; 3 april 2022, 22:16. Reden: Up minder warm
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Re: Vandaag zing ik mijn mooiste lied!

    mooie lichtinval !
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Vandaag zing ik mijn mooiste lied!

      Leuk met dat tegenlicht
      Het geel-oranje is weer ferm gesatureerd, valt me trouwens op bij heel veel van je opnames, vraag me dan af of het aan de monitor ligt of een bewuste (....) keuze is om zo af te werken

      Trouwens Fabrice, waarom plaats je eigenlijk je opnames op het internet met een Prophoto rgb kleurprofiel, heb je dat nog al eens gevraagd meen ik maar toen geen antwoord op gekregen ??

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 3 april 2022, 17:09.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Vandaag zing ik mijn mooiste lied!

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Leuk met dat tegenlicht
        Het geel-oranje is weer ferm gesatureerd, valt me trouwens op bij heel veel van je opnames, vraag me dan af of het aan de monitor ligt of een bewuste (....) keuze is om zo af te werken

        Trouwens Fabrice, waarom plaats je eigenlijk je opnames op het internet met een Prophoto rgb kleurprofiel, heb je dat nog al eens gevraagd meen ik maar toen geen antwoord op gekregen ??

        grts
        Sieg
        Zoals eerder gezegd hou ik wel van warme gloed kleuren, maar om het nu geel/oranje te noemen?
        Ik zal mijn monitor eens calibreren en ook eens vergelijken met mijn iPad.

        Waarom ik in Prophoto rgb op internet zet? Ik zou het begod niet weten. Standard instelling lightroom of Flickr?
        Ik zal het eens opzoeken. Welk formaat zou ik beter gebruiken?
        Groeten,
        Fabrice,
        Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

        Comment


        • #5
          Re: Vandaag zing ik mijn mooiste lied!

          Het is wel redelijk oranje, maar dat geeft het gevoel van een late namiddagzon ... maar misschien toch ietsje minderen
          Ik vind het wel een hele mooie foto.


          ps. voor correcte weergave op internet wordt over het algemeen sRGB aangeraden.
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Vandaag zing ik mijn mooiste lied!

            Ik volg de meningen over het gele (oranje achtig) tegenlicht. Ook op mijn scherm komt het nogal fel over.
            Kan natuurlijk ook zijn dat jij er voorkeur aan geeft natuurlijk, ieder zijn meug wat dat betreft zeker.
            Verder toch mooie en leuke opname.
            Groet Theo
            http://500px.com/diethe

            Comment


            • #7
              Re: Vandaag zing ik mijn mooiste lied!

              De update is een mooi gebekte zanger!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Vandaag zing ik mijn mooiste lied!

                Ik vind de update mooier! Verder vind ik de onscherpe pluim in de voorgrond wat storend. Staat net iets te dicht op het vogeltje.

                Comment

                Working...
                X