Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Gravelot à collier interrompu - Meneham
Collapse
X
-
[Showcase] Gravelot à collier interrompu - Meneham
Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...Labels: Geen
-
-
Re: Gravelot à collier interrompu - Meneham
Prachtige foto van deze standloper (geen strandplevier toch?) met heel frisse zeegroente.
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht... deze standloper (geen strandplevier toch?) ...
Ik denk dat ze een in België en Nederland haast niet meer voorkomen.
Deze foto is genomen in Bretagne, waar ze ook maar uitzonderlijk voorkomen en beschermd zijn. Daar worden ze gravelot à collier interrompu genoemd (plevier met onderbroken halsketting) De laatste jaren probeert men programma's op te zetten om ze te beschermen bij het broeden. Ze gelijken (buiten de kleuren) wat op bontbekplevieren die in veel grotere getallen (en in groep) voorkomen.
Toen ik er in juli was stond er zelf in de krant dat ze in het hele gebied 8 (maar ACHT!) nesten hebben geteld, ik heb wat foto's van de kleintjes , maar door de nodige afstand te houden niet zo schitterend van kwaliteit.Last edited by Fabrice Delahaye; 13 augustus 2021, 10:22.Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...
Comment
-
Dank voor de verduidelijking.
Ik miste de kenmerkende zwarte strepen op de kop en hals van de strandplevier zoals ik die ken.
Comment
-
-
Is geen strandloper of strandplevier, maar een woestijnplevier. En die zijn inderdaad zeer zeldzaam
https://www.dutchavifauna.nl/species/woestijnplevierA9 II + 200-600
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door aws Bekijk berichtIs geen strandloper of strandplevier, maar een woestijnplevier. En die zijn inderdaad zeer zeldzaam
https://www.dutchavifauna.nl/species/woestijnplevier
Dit is wel degelijk een strandplevier (in winterkleed, dat de vrouwelijke dieren in de zomer ook dragen als ze niet broeden);
https://www.vogelbescherming.nl/ontd.../Strandplevier
Zonder twijfel een Gravelot a collier interrompu (Kentish Plover of Anarhynchus alexandrinus) Merlin Bird ID bevestigt trouwens mijn stellingGroeten,
Fabrice,
Comment
-
Wel leuk zo, maar waarneming.nl is 100% zeker op woestijnplevier. Ene keer zegt Merlin bij mijn strand en volgende keer woestijnplevier. Ook met Obsindentify zelfde probleem.
Dus houden we het maar op Strandplevier
Foto is schitterend en daar gaat het om.A9 II + 200-600
Comment
-
Mooi zo tussen die toefjes groen
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door aws Bekijk berichtWel leuk zo, maar waarneming.nl is 100% zeker op woestijnplevier. Ene keer zegt Merlin bij mijn strand en volgende keer woestijnplevier. Ook met Obsindentify zelfde probleem.
Dus houden we het maar op Strandplevier
Foto is schitterend en daar gaat het om.
In ieder geval dat je mijn foto mooi vindt!Groeten,
Fabrice,
Comment
-
Comment