Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door Raf RaeymaekersBekijk bericht
Een zin die ik niet goed begrijp.... minder spectaculair ..?
Ik bedoel de resolutie door de hogere pixeldichtheid. Waarom denk je dat Canon talmt met een R7 met 32 mpx sensor, zal nogal wat schelen in de verkoop van R5 en R6.
De snelheid hebben ze wel maar het gaat in dit geval over de achtergrond.
De lucht is de makkelijkste achtergrond dat zal jij ook niet ontkennen.
Johan
Da's waar Johan, zelf zal ik niet snel een foto maken van een vogel met de lucht als achtergrond
Maar inderdaad tegen een lucht, zeker een egale, is er zoveel contrast met je onderwerp dat het uiteraard veel makkelijker is om te focussen
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
... De "enorme pixelcount" kan wel zo zijn voor iemand die van een 1Dx komt, maar ik heb al met hogere gewerkt (je leest trouwens wel dat de R5 een veel hogere sluitersnelheid nodig heeft dan nodig volgens de pixeldichtheid). ...
... Met die hoge pixelcount moet bij actiefotografie toch wel rekening gehouden worden, je moet snellere sluitertijden aanhouden.....
Ongetwijfeld een erg domme vraag maar ik begrijp niet dat er een verband is tussen pixelcount en sluitersnelheid. Kan iemand mij op weg helpen om het enigszins te begrijpen ?
Dank bij voorbaat!
Luc
"I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)
Comment