Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Een deftig verschil die update, mooi nu
Een prachtige soort om voor de lens te krijgen, knappe opname
Wel benieuwd naar instellingen en gebruikte materiaal Xavier, uit nieuwsgierigheid vanwege de ruis
Re: Het moeten niet altijd grutto's zijn (+ update)
Hierbij de exif: Canon EOS R6, 800mm RF lens met vast diafragma van f/11, 1/1000" en ISO 5000.
Ik stond op het pad en aan de andere kant van het kruispunt, wachtte de blauwborst op zijn paaltje. Mijn grootste beperking was de minimum afstand van de lens, ttz 6m. We hebben elkaar rustig aangekeken, zodat ik meerdere malen kon klikken, met systematisch hetzelfde resultaat.
Omdat mijn scherpstelpunt centraal was, heb ik daarna gecropt om de vogel wat kijkruimte te geven. Wat weggevallen is, was sowieso niet interessant.
In de nabewerking heb ik voornamelijk de schaduwen met +20 opgetrokken. Ik vermoed dat de ruis dus inderdaad kwam van ISO 5000 en de crop.
Nu we kennisgemaakt hebben, de blauwborst en ik, wil ik jullie wel voorstellen als jullie daar langskomen .
Groetjes,
Xavier
Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortselBekijk bericht
Hierbij de exif: Canon EOS R6, 800mm RF lens met vast diafragma van f/11, 1/1000" en ISO 5000.
Ik stond op het pad en aan de andere kant van het kruispunt, wachtte de blauwborst op zijn paaltje. Mijn grootste beperking was de minimum afstand van de lens, ttz 6m. We hebben elkaar rustig aangekeken, zodat ik meerdere malen kon klikken, met systematisch hetzelfde resultaat.
Omdat mijn scherpstelpunt centraal was, heb ik daarna gecropt om de vogel wat kijkruimte te geven. Wat weggevallen is, was sowieso niet interessant.
In de nabewerking heb ik voornamelijk de schaduwen met +20 opgetrokken. Ik vermoed dat de ruis dus inderdaad kwam van ISO 5000 en de crop.
Nu we kennisgemaakt hebben, de blauwborst en ik, wil ik jullie wel voorstellen als jullie daar langskomen .
Groetjes,
Xavier
Bedankt voor deze info.
Die 6m afstand is voor kleine vogels toch een beperking.
Net zolas de F:11, elke stop blijft tellen.
Je hebt gelijk, Palombian. Maar en mijn portefeuille en mijn nekwervels zijn heel tevreden met deze lightweight 'amateur' oplossing van Canon.
Hopelijk kan ik er toch enkele leuke foto's mee maken.
Groetjes,
Xavier
Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Comment