Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op een tak zitten moet je leren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op een tak zitten moet je leren

Een zeer vermakelijke foto waar ik met plezier naar kijk. Voor mij hoef je hier niets te veranderen en de commentaren heb ik even links laten liggen
    http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
      Ik denk dat het oorspronkelijk opzet van een fotoforum is dat we iets leren van elkaar en op een rustige manier met elkaar in discussie gaan over een foto. Als het de bedoeling is om elkaar enkel likes te geven , daar zijn andere platformen voor. Ik vind ook dat de takken bovenaan de foto niets bijdragen aan het beeld, ze leiden af van het onderwerp. Omdat je tegen een erg heldere achtergrond en tegenlicht moet fotograferen krijg je de kleuren van de vogeltjes ook niet optimaal, d epose van d evogels is wel leuk, er zit wat actie in de foto maar met een rustige achtergrond en een betere belichting was de foto beter geweest, dat is mijn (misschien wat bekrompen) mening. hartelijke groet, Michel
      Tiens, als je het niet eens bent met sommige commentaeen dan wordt je beschuldigd van het hengelen naar likes?
      Tegenlicht is veel.m spanne'der en mooier dan dan van die foto's waar het licht van voor komt. Zo zie ik er voldoende en voor mij trekt dat op niets.als het bedoeling is om een foto te maken die dient om een zo natuurgetrouw mogelijk beeld te geven waar kleur en specifieke eigenschappen van een dier weergegeven worden, dan kan ik daar nog inkomen maar ik voel me niet geroepen om foto's te maken voor een encyclopedie. Ieder zijn meug.
      Wat die achtergrond betreft, bomen hebben takken als je dat nog niet wist. En ik wil en zal nooit zo een fotograaf zijn die van die kunstmatige opstellingen met nauwkeurig geplaatse takjes, eventueel nog versierd met stukjes mos en dergelijke, en daar dan vogeltjes naartoe lokt om die dan 'geposeerd' te fotograferen. Die takjes horen thuis in een bloemstukje.
      Maar opnieuw, ieder zijn meug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
        Tiens, als je het niet eens bent met sommige commentaeen dan wordt je beschuldigd van het hengelen naar likes?
        Tegenlicht is veel.m spanne'der en mooier dan dan van die foto's waar het licht van voor komt. Zo zie ik er voldoende en voor mij trekt dat op niets.als het bedoeling is om een foto te maken die dient om een zo natuurgetrouw mogelijk beeld te geven waar kleur en specifieke eigenschappen van een dier weergegeven worden, dan kan ik daar nog inkomen maar ik voel me niet geroepen om foto's te maken voor een encyclopedie. Ieder zijn meug.
        Wat die achtergrond betreft, bomen hebben takken als je dat nog niet wist. En ik wil en zal nooit zo een fotograaf zijn die van die kunstmatige opstellingen met nauwkeurig geplaatse takjes, eventueel nog versierd met stukjes mos en dergelijke, en daar dan vogeltjes naartoe lokt om die dan 'geposeerd' te fotograferen. Die takjes horen thuis in een bloemstukje.
        Maar opnieuw, ieder zijn meug.
        Ik denk dat de meesten gewoon hun mening geven, en dat mag je uiteraard verwachten op een forum
        Dat je als beginnend (vogel)fotograaf heel tevreden bent over je opnames is heel goed, maar je mag er geen obsessie van maken.
        Probeer gewoon te leren van reacties die anderen geven, sommige "negeer" je en andere neem je mee als onmiddellijke leerrijke tip.
        En uiteraard kijkt niet iedereen op dezelfde manier naar een foto, en ook niet elke foto vind iedereen mooi
        Maar ik weet zeker dat je binnen een half jaar die "genegeerde" tips toch wel als heel nuttig zal beschouwen

grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 10 mei 2021, 02:38.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
        X