Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zanglijster

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zanglijster

    Deze zat te showen op een paar meter van een druk begaan pad in het park van Tervuren.
    De wandelaars moesten opzij gaan toen ik de foto nam.
    Je moet dus helemaal niet van de paadjes afwijken om vogels te fotograferen (zie recent draadje)


    Song thrush
    by palombian, on Flickr

  • #2
    Re: Zanglijster

    Mooi oogcontact.

    Op de kleine versie leek hij niet helemaal scherp, maar bij doorklikken was de kop wel haarscherp. Er zit precies wel veel ruisonderdrukking ofzo op de buikveren. De kleurbalans kan naar mijn gevoel ook net iets beter (een tikkeltje meer magenta denk ik).

    Ik denk dat je al een vrij goed laag standpunt hebt, maar helemaal plat op de buik kan dit soort foto vaak nog naar een hoger niveau tillen.
    Last edited by Jefzor; 14 april 2021, 10:43.

    Comment


    • #3
      Re: Zanglijster

      Dat blauwachtige tintje op de buik viel mij ook op, maar het is geen reflectie van de lucht zoals je soms ziet bij witte vogels, en dat met wat minder blauwe saturatie kan weggewerkt worden (wat niet ging in dit geval).
      Bij nogal wat zanglijsters op Flickr zie je het ook, ik ben er dus afgebleven.
      Plat op de buik was geen optie, er kwamen paarden aan, bovendien was de vogel dan misschien gevlogen ("voor de voet" schieten heeft zo z'n nadelen).

      Comment


      • #4
        Re: Zanglijster

        Het kopeke is haarscherp, de rest iets minder. Staat er anders mooi op, misschien ietsje warmer zetten
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

        Comment


        • #5
          Re: Zanglijster

          Mooi vastgelegd Jan, ook weer een soort die je steeds minder ziet

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Zanglijster

            Als je uitkijkt zie je toch heel wat soorten waar je vroeger niet zo op lette.
            Eigenlijk heb ik mij sinds de reisbeperkingen redelijk goed geamuseerd hiermee.
            Fotowedstrijden ga ik er niet mee winnen.

            Comment

            Working...
            X