Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedankt allemaal.
Voor de geintresseerde wil ik wel even schetsen wat aan zulke foto's vooraf gaat.
Ik ben in deze streek voor het tweede jaar op rij begonnen met het projectje rond de Blauwe Kiekendief.
Eerst zoek je een locatie waar de BKD zou kunnen foerageren . Ik heb deze locatie gevonden door een ander soort vogel te zoeken.
Dan ga je een plaatsje zoeken en zet je een tentje (eerst toelating krijgen)
Dan ga je enkele ochtenden de vliegroute van de BKD observeren en past je de plaats van de tent aan.
Daarna kan je beginnen met fotograferen.
Met een beetje geluk fotografeer je dan een BKD op korte afstand.
Winter 2019/20 60uren in een tentje gezeten.
Winter 2020/21 30 uren maar na reisverbod naar Nederland moeten stoppen.
Bedankt allemaal.
Voor de geintresseerde wil ik wel even schetsen wat aan zulke foto's vooraf gaat.
Ik ben in deze streek voor het tweede jaar op rij begonnen met het projectje rond de Blauwe Kiekendief.
Eerst zoek je een locatie waar de BKD zou kunnen foerageren . Ik heb deze locatie gevonden door een ander soort vogel te zoeken.
Dan ga je enkele ochtenden de vliegroute van de BKD observeren en past je de plaats van de tent aan.
De akker is ongeveer 60 km rijden.
Meerdere beelden vind je op mijn Website.
Johan
Komt allemaal bekend over Johan, zo heb ik het ook gedaan met al mijn beelden van de Bruine Kiekendief
Alleen waren het bij mij nog een pak meer uren, als ik erop terugdenk eigenlijk te zot voor woorden (gelukkig was het bij mij geen winter meer en dus warmer )
Meeste mensen staan er niet bij stil wat je er voor moet doen om niet vanuit een betaalhut te werk te gaan en zulke beelden te krijgen.
In ieder geval proficiat met deze terechte HOF, zoals ik verwacht had
grts
Sieg
Last edited by Sieg; 22 maart 2021, 18:35.
Reden: typo
Bedankt allemaal.
De akker is ongeveer 60 km rijden.
Meerdere beelden vind je op mijn Website.
Johan
Knap dat je dit ook meedeelt, geeft inzicht in de wereld van de wildlife fotograaf en het engelengeduld dat dit vereist. Het gevoel als alles samenkomt zal dan ongetwijfeld navenant zijn.
Comment