Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A cute Angy Bird

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] A cute Angy Bird

    Volgens mij heeft deze "schattigaard" model gestaan voor de Angry Birds...
    Al lijkt hij wel een beetje hautain

    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Re: A cute Angy Bird

    Niet zo geslaagd, er vanuit gaande, dat je normaal veel beter werk levert...?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: A cute Angy Bird

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Niet zo geslaagd, er vanuit gaande, dat je normaal veel beter werk levert...?
      grt,bouk.
      Dag Bouk,

      Ik ben nog zoekende en nog niet zo lang bezig met fotografie boven water (onderwater deed ik voornamelijk macro en kon ik het licht naar mijn hand zetten ;-) )
      Ik geef toe dat dit niet mijn beste is, maar vond het best aardig.
      Ik moet wat minder croppen en meer van de verscherp knop blijven.
      Nog meer punten die jij (of jullie?) hier opmerken, want ik kan het niet genoeg herhalen; ik hou van dit forum omdat je iedere dag kan bijleren.
      Natuurlijk zijn woorden als "knap", "schitterend" enz... steeds leuk, maar ik doe het vooral om er beter van te worden.
      Thx Bouk en andere leden!
      Groeten,
      Fabrice,
      Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

      Comment


      • #4
        Re: A cute Angy Bird

        Het standpunt is een beetje ongelukkig, teveel van onderuit waardoor het perspectief niet zo mooi lijkt, het is mooier als de vogel een beetje op ooghoogte zit, eventueel voederen om ze naar beneden te lokken.Bovendien fotografeer je met dit standpunt tegen de helderblauwe lucht waardoor je de schaduwen op het vogeltje veel moet optrekken wat dan weer ruis geeft, ik denk ook dat het beeld teveel verscherpt is, maar verder wel knap en schitterend hoor Fabrice :-)

        Comment


        • #5
          Re: A cute Angy Bird

          Ga mee met michel eloot.

          Omdat je exif niet zichtbaar is (op Flickr) hebben we geen idee met welk toestel, lens, instellingen en afstand je deze foto hebt genomen (niet iedereen is geneigd dit te doen maar daar kan je veel van leren, ongelooflijk hoe sommigen de techniek van opname en bewerking beheersen en zeer mooie resultaten behalen met betaalbaar materiaal).

          Mijn eerste indruk was dat de focus op het takje lag en dat je de mees daarom te sterk hebt moeten verscherpen.
          Ofwel had je een te lage sluitertijd en zat ze niet stil.
          Als 945x945 pixels je originele uitsnede is dan is het een crop die enkel als waarneming kan gebruikt worden (ik export tegenwoordig naar Flickr met het effectieve aantal pixels dat ik overhoud, groter kan daar altijd, anderzijds heeft opblazen naar een standaardformaat m.i. weinig zin).

          PS: ik vind staartmezen moeilijke vogeltjes, ze zitten nooit waar je het wil (net zoals veel andere).

          Comment


          • #6
            Re: A cute Angy Bird

            Aan mijn toestel en lenzen zal het niet liggen. ;-)
            Ik zal mijn enthousiasme wat meer in toom moeten houden en een staartmees net voor zonsondergang en veel bewolking gewoon moeten laten vliegen! Zeker als hij op een redelijke afstand van mij af zit! ;-)
            Groeten,
            Fabrice,
            Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

            Comment

            Working...
            X