Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spreeuwen zijn hevige eters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] spreeuwen zijn hevige eters

beetje spelen met 600mm op m43 formaat (Equiv FOV = 1200mm) en relatief trage sluitertijd (1/400)

Re: spreeuwen zijn hevige eters

Er lijkt wat scherpte op de spreeuw te missen maar samen met de spreeuw op de achtergrond vind ik het een geweldig mooie foto
    http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
      Er lijkt wat scherpte op de spreeuw te missen maar samen met de spreeuw op de achtergrond vind ik het een geweldig mooie foto
      Mooi samengevat, Jan. Helemaal eens.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Klopt ivm de scherpte, maar qua achtergrond is dit één van de mooiste die je je kan wensen!
        www.erikthomas.be

Comment

Je het klopt over de scherpte. En ik denk dat ik ook weet hoe het komt.
          De foto is uit de hand genomen en daarvoor moet ik rekenen op de beeldstabilisatie.
          Ik heb beeldstabilisatie in de lens + beeldstabilisatie in de camera en normaal gezien moeten die samenwerken, en dat werkt heel goed ... op voorwaarde dat je de juiste settings gebruikt.
          De camera corrigeert op 5 assen maar nu stond hij verkeerde setting, waarbij de camera op basis van de richting waarin de camera beweegt (doordat ik vanuit de hand fotografeer en ik de telelens dus niet stil kan houden), ervan uitgaat dat ik in die richting (horizontaal of verticaal) wil pannen en dus stabiliseert hij die richting niet.
          Ik gebruik deze setting normaal gezien niet, maar ja, foutjes gebeuren.
          Daarbij komt dan ook nog de beweging van de vogel zelf, die mogelijk een rol speelt?
          ik ben nog maar pas begonnen ben met het fotograferen van vogels door verplicht thuis te zitten door Corona, en ik heb de sluitersnelheden die je nodig hebt voor vogels, zelfs als ze niet vliegen, serieus onderschat.
          Zie hieronder maar, ook op 1/400 sec.

Comment

Het moment is leuk met die andere spreeuw in de achtergrond, maar uiteraard heel erg zonde dat de voorste spreeuw helemaal niet scherp is.
            En inderdaad, velen onderschatten vogelfotografie, want iedereen denkt het is maar vastleggen wat voor je lens komt
            Maar er komt héél wat meer bij kijken en dat begint bij het volledig onder de knie hebben van je camera en instellingen zodat je deze blindelings
            kan verzetten want het gaat soms enorm snel

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

een mooi beeld zo met die spreeuw in de BG...

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Het moment is leuk met die andere spreeuw in de achtergrond, maar uiteraard heel erg zonde dat de voorste spreeuw helemaal niet scherp is.
                En inderdaad, velen onderschatten vogelfotografie, want iedereen denkt het is maar vastleggen wat voor je lens komt
                Maar er komt héél wat meer bij kijken en dat begint bij het volledig onder de knie hebben van je camera en instellingen zodat je deze blindelings

grts
                Sieg
                Jamaar, ik ken mijn camera heel goed en ik kan de instellingen blindelings instellen ... maar als ge ne stommerik zijt die niet ZIET dat ie iets verkeerd ingesteld heeft, zoals ik, dan helpt dat niet he
                En dan wordt je dus gestraft met een foto die goed had kunnen zijn maar het net niet is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                  Jamaar, ik ken mijn camera heel goed en ik kan de instellingen blindelings instellen ... maar als ge ne stommerik zijt die niet ZIET dat ie iets verkeerd ingesteld heeft, zoals ik, dan helpt dat niet he
                  En dan wordt je dus gestraft met een foto die goed had kunnen zijn maar het net niet is
                  Niet te hard voor jezelf zijn, de eerste die nog geen fouten heeft gemaakt moet volgens mij nog geboren worden.
                  Ik doe al tig jaar fotografie, durf niet te zeggen hoe lang al, en ik maak ook nog steeds fouten hoor.
                  Dus gewoon volgende keer beter, en misschien vinden ze hem hier wel mooi zoals die is

grts
                  Sieg

Comment

Dit zijn inderdaad snelle rakkers en het zou best kunnen dat die onscherpte op de zittende spreeuw toch ook wat met zijn eigen beweging te maken heeft. Welke Iso gebruikte u in dit geval ?
                    Die OOf-spreeuw in de bg is werkelijk zalig !
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mooi die spreeuw in de achtergrond.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het beetje onscherpte wordt ruimschoots gecompenseerd door de inhoud , wat mooi met de spreeuw in de Bg
                        Zo veel mensen, zoveel meningen
                        Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                          Het beetje onscherpte wordt ruimschoots gecompenseerd door de inhoud , wat mooi met de spreeuw in de Bg
                          "Beetje" onscherpte, serieus ???

grts
                          Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

grts
                            Sieg
                            Inderdaad, maar toch is het een leuke foto.
                            Groeten,
                            Fabrice,
                            Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Working...
                            X