Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Gewone huismus.
Collapse
X
-
-
Re: Gewone huismus.
Hey juppekes.
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtJe kan de veertjes tellen!
Komt wel wat gelig over
Maar heb er een upje bijgezet met een beetje de witbalans aangepast.
Comment
-
Misschien heb je Photoshop Elements, bijv. een simpele handeling als automatische kleurcorrectie doet vaak al wonderen...
Hij is wel ragscherp... en mooi.. Ik denk dat deze foto wel een kleuraanpassing verdient... Misschien nog tips van anderen om de kleur simpel te corrigeren als je geen Photoshop hebt?
Rob,
Comment
-
-
Mooi en ga voor de eerste.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk berichtMisschien heb je Photoshop Elements, bijv. een simpele handeling als automatische kleurcorrectie doet vaak al wonderen...
Hij is wel ragscherp... en mooi.. Ik denk dat deze foto wel een kleuraanpassing verdient... Misschien nog tips van anderen om de kleur simpel te corrigeren als je geen Photoshop hebt?
Rob,.
Comment
-
-
Hey juppekes.
Bedankt allemaal voor de reacties en de tips.
Maar voor de kleuren aan te passen zal ik moeten passen denk ik
Zoals ik al zei ik ben zwaar kleurgestoord en als ik nog aan de kleuren zal rammelen zal ik het waarschijnlijk nog veel slechter maken.
In PSP kan ik wel nog een beetje spelen met de witbalans (warmer of kouder) maar ik denk niet dat ik het beter zal maken.
PS: toch een poging gedaan.
Maar volgens mij lijkt het een beetje te roze nu???
Als iemand zich geroepen voelt mag hij altijd eens proberen de kleuren juist te zetten.
Comment
-
Al beter.
Ik ben ook, weliswaar zeer licht, kleurenblind.
Wanneer ik twijfel ga ik op een fotosite zien wat de kleuren van de vogel zijn en probeer een neutrale plek te vinden voor de witbalans (het wit vooraan aan de vleugel ?).
Calibreren van je camera helpt ook, en in geval van nood een grijskaart of colorchecker mee fotograferen (misschien was dat wel roze steen ?).
Heel goede scherpte met de oude 100-400 trouwens.
Beste wensen!
Comment
-
Comment