Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een bijzonder moment. + update kleur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Een bijzonder moment. + update kleur

Ik woon zelf in een flat (1 hoog) met op 40 meter afstand een brede en hele lange sloot wat uitmondt in een meer.
    Ik zat achter mijn computer toen ik een bonk tegen het raam hoorde... ik ging kijken en er zat een wat aangeslagen ijsvogel op mijn balkon en hij bleef even rustig zitten om bij te komen... Ik snel mijn camera gepakt en een foto gemaakt, na deze 2 foto's vloog hij weer weg alsof er niks gebeurd was, gelukkig had ik net genoeg tijd want anders krijg ik deze kans niet, want ik heb geen echte tele lens, max. 180mm.

onderin update geplaatst want deze twee ogen iets te paars...

update, nu een onbewerkte versie...

Rob,
    Last edited by natuurfreak; 19 december 2020, 13:00.

Re: Een bijzonder moment.

Dit lijkt mij wel een vreemd verhaal, wat wel knap is dat je een balkon hebt met een prachtige achtergrond.wat betreft de kleuren van de vogel zit het ook niet goed.te veel naar de paarse kant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crosser Bekijk bericht
      Dit lijkt mij wel een vreemd verhaal, wat wel knap is dat je een balkon hebt met een prachtige achtergrond.wat betreft de kleuren van de vogel zit het ook niet goed.te veel naar de paarse kant.
      het is toch echt zo gebeurd... ik kijk overigens uit op een park dat verklaart de mooie groene kleur als achtergrond..
      Last edited by natuurfreak; 19 december 2020, 13:05.

Comment

Eerste jaars ijsvogel , maar ik vrees het ergste.
        Zijn snaveltje is kapot, vissen zal moeilijk worden.

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Eerste jaars ijsvogel , maar ik vrees het ergste.
          Zijn snaveltje is kapot, vissen zal moeilijk worden.

Johan
          ik vroeg me al af of die snavel zo hoorde... maar blijkbaar door de behoorlijke klap is hij krom geworden.. Thanks voor deze informatie... wel sneu voor de vogel.. ik vond het sowieso al een wonder dat hij de klap overleefde en dat hij na een aantal minuten weg kon vliegen...

Rob,

Comment

Mooi vastgelegd dit trieste verhaal.
            Men verkoopt klevers met het silhouet van roofvogels om op grote ruiten te plakken. Bij mij hangen er overal op (al 40 jaar nu) en er vliegen geen vogels meer tegen de ruiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
              Mooi vastgelegd dit trieste verhaal.
              Men verkoopt klevers met het silhouet van roofvogels om op grote ruiten te plakken. Bij mij hangen er overal op (al 40 jaar nu) en er vliegen geen vogels meer tegen de ruiten.
              Thanks muesli... bedankt voor de tip..
              Overigens woon ik al 32 jaar op deze flat en heb maar 1x een ijsvogel tegen het raam gehad.... Ik denk dat dit verhaal ook een beetje symbool staat voor de oprukkende mens en de vele woningen en kleinere natuurgebieden... De titel had wellicht beter, de natuur in het gedrang kunnen heten.. Bij mij in de buurt is al heel veel natuur verdwenen door woonwijken..
              Gelukkig kijk ik nog uit op een mooi park en een mooie sloot met riet en zwanen en eenden..

Rob

Comment

zo mooi, ik verkies je update hoor, ik heb dit vogeltje nog nooit in het echt gezien, ik woon aan de kust misschien komen deze hier niet voor
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

Comment

Working...
                X