Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
GBS, portret
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: GBS, portret
Iets tè veel uitvergroot wat tenkoste is gegaan van de scherpte.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
-
bedankt voor de reacties, Bouk ik denk niet dat de scherpte verloren gegaan is door te veel te croppen,het oorspronkelijk beeld was 6720X4480pixels, de crop was 4027X2685, als je een beeld van die grootte terugbrengt naar 1800x1200 denk ik niet dat je teveel gecropt hebt om nog ene scherp beeld te krijgen. Bewegingsonscherpte kan natuurlijk Raf, de vogel opende de vleugels en vloog op er kan dus wel een beetje beweging inzitten, ik had 1600iso , F4 en de sluitertijd was 1/800, bij een lange lens kan dat wellicht al wat bewegingsonscherpte geven, ik vond de scherpte op het oog toch nog aanvaardbaar, meer verscherping zou het beeld volgens mij niet echt ten goede komen.
Comment
-
Mooi portretje Michel met schitterende achtergrondkleuren
Als ik doorklik dan krijg ik wel een scherpe versie te zien met mooie details
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
deze is wel mooi scherp hoor, duidelijk heel scherp op het grote beeld, mooi hoorZo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
-
speciale houding...mooie bg...
Groetjes
Freddy
Comment
-
Ik heb geen ruisfilter gebruikt, beeld is genomen op 1600 iso, als ik niet moet croppen en geen schaduwen oplichten zie ik dan weinig of geen ruis met de 5d. De houding is inderdaad ongewoon omdat de specht juist opvliegt, op het vorige beeld zit hij nog gewoon recht, bij het volgende zie je nog net zijn staart, dat vond ik ook niet het interessantste beeld :-)
Comment
-
-
ik fotografeer altijd in RAW, of ik er in slaag een beter beeld uit mijn RAW bestand te halen dan wat de camera kan met de Jpegs zou ik niet durven stellen, maar het is onderdeel van de bezigheid, beelden maken en dan zelf bewerken, zo goed en zo kwaad het kan
Comment
-
Zou nog mooier zijn op 1024px . Nu heb je zelf geen invloed op de verkleining.
Zo verlies je scherpte !
Johan
Comment
Comment