Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rietgors

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Rietgors

Enkele dagen terug kon ik genieten van een prachtig schouwspel met enkele Rietgorzen die acrobatentoeren aan het uithalen waren in de rietkragen van het reservaat. Ze kwamen zelfs heel dichtbij en poseerden graag voor de lens. Mooie momenten in deze barre tijden.
    Fuji XT-3 - XF 100-400mm +1,4x

Veel groeten en hou jullie gezond,
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

Re: Rietgors

Druk qua achtergrond maar de scherpte wel op de juiste plaats

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Druk qua achtergrond maar de scherpte wel op de juiste plaats

grts
      Sieg
      Hey Sieg,

Dank je voor je comment. In alle eerlijkheid, ik doe normaliter niet tot nauwelijks aan nabewerking. Je weet dat ik vooral macro fotografeer, vandaag de eerste Distelvlinder kunnen pakken, behalve basics in LR doe ik anders niks. Nu, ik kan door mijn rugproblemen geen 600mm meer dragen, ondanks ik er een heb, maar de Fuji met de 1,4x doet het zeer goed. Maar als je op F8 moet fotograferen, dan weet je dat de achtergrond om zeep is. Ik ben daarom toch begonnen met een cursus PS, dit is de eerste foto waarbij ik het Gaussiaans vervagen heb toegepast. Ik vond het heel moeilijk, je gaat heel snel te ver, onnatuurlijk, en ik wil toch dat mijn foto's nog foto's blijven en geen omgetoverde kunstwerken. Maar ik begrijp je repliek, die heb je jammer genoeg niet te kiezen in de natuur ;-) Mocht ik op F5,6 hem kunnen nemen hebben, zou hij al een pak rustiger geweest zijn.

Veel groeten!
      Mattias

Comment

Heel mooie maar zou inderdaad beter geweest zijn met f4 of f5.6 in plaats van f8. Ik zie persoonlijk ook liever nog wat herkenbare achtergrond maar niet zo druk als het kan. Ik heb ook rugproblemen en daarom houd ik het meestal bij mijn 200mm lens (f4). Die is veel lichter.

Comment

knappe rietgors Mattias en de bg stoort mij eigenlijk niet ...de vogel staat er mooi en scherp op...

Groetjes
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
            Heel mooie maar zou inderdaad beter geweest zijn met f4 of f5.6 in plaats van f8. Ik zie persoonlijk ook liever nog wat herkenbare achtergrond maar niet zo druk als het kan. Ik heb ook rugproblemen en daarom houd ik het meestal bij mijn 200mm lens (f4). Die is veel lichter.
            Dank je Muesli! Die heb ik ook, gebruik ik meestal ter aanvulling op mijn macro, maar dan op Nikon. Op Fuji kost die 6000€ (F2 dan weliswaar), dat heb ik er niet voor over. Deze 100-400mm is er al eentje van 2000€, das goed zo ;-). Ik ging ook te weinig bereik gehad hebben. Mocht hij iets dichter gezeten hebben, dan ging ik er nog mee weggekomen zijn. Mocht dan toch nog iets meer vervaagd hebben, ik doe hem nog eens over. Met de 600mm ging ik op F5,6 zitten, maar die komt bijna tot niet meer buiten, ik ben al blij als ik deze combo nog kan dragen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              knappe rietgors Mattias en de bg stoort mij eigenlijk niet ...de vogel staat er mooi en scherp op...

Groetjes
              Freddy
              Dank je Freddy! Hij mocht iets zachter, rietkragen zijn altijd druk, maar ik hou er ook niet van als je ziet dat ze quasi volledig weg geblurd zijn. Hier mocht ik wel iets meer aan de schuif getrokken hebben. Alle begin is moeilijk ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
                Hey Sieg,

Dank je voor je comment. In alle eerlijkheid, ik doe normaliter niet tot nauwelijks aan nabewerking. Je weet dat ik vooral macro fotografeer, vandaag de eerste Distelvlinder kunnen pakken, behalve basics in LR doe ik anders niks. Nu, ik kan door mijn rugproblemen geen 600mm meer dragen, ondanks ik er een heb, maar de Fuji met de 1,4x doet het zeer goed. Maar als je op F8 moet fotograferen, dan weet je dat de achtergrond om zeep is. Ik ben daarom toch begonnen met een cursus PS, dit is de eerste foto waarbij ik het Gaussiaans vervagen heb toegepast. Ik vond het heel moeilijk, je gaat heel snel te ver, onnatuurlijk, en ik wil toch dat mijn foto's nog foto's blijven en geen omgetoverde kunstwerken. Maar ik begrijp je repliek, die heb je jammer genoeg niet te kiezen in de natuur ;-) Mocht ik op F5,6 hem kunnen nemen hebben, zou hij al een pak rustiger geweest zijn.

Veel groeten!
                Mattias
                Hey Mattias, bedankt voor de info en begrijp je volledig, ben zelf ook zware rugpatient dus ja
                Had het al gezien hoor dat je de achtergrond wat geblurred had, er zit wat een halo rond de vogel, duidelijk zichtbaar rond staart en deeltje vleugel
                En inderdaad in de echt vrije natuur heb je niet altijd te kiezen, dat snap ik volledig

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                X