Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandachtig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Aandachtig

Aandachtig kijken waar hij zich kan neerzetten. Landingsgestel klaar. Nog eens iets met panning geprobeerd.

DSC_3512 by Raf Strobbe, on Flickr

Bedankt voor het kijken en uw reacties,

Raf.
    Last edited by muesli; 3 maart 2020, 14:04.

Re: Aandachtig

Heel mooi en ook qua kleurcontrasten. Misschien ietsje meer licht?
    http://www.smuttynose.nl

Comment

Klasse !!!

Comment

Mooie vlieger Raf
        Wel frappant dat je met een 400mm en f5,6 nog zo een herkenbare achtergrond hebt

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Mooie vlieger Raf
          Wel frappant dat je met een 400mm en f5,6 nog zo een herkenbare achtergrond hebt

grts
          Sieg
          Bedankt voor de reactie Sieg.
          Ik heb het eens nagekeken en ik heb 6 foto's direct na elkaar genomen, allemaal 400 mm en alle f 5.6. Enkele foto's voor deze en enkele erna. De achtergrond is overal dezelfde als hier. Zoals je weet heb ik alleen een oude versie van LR5 op schijfje voor de bewerking en foefelen zoals achtergronden bewerken of vervangen kan en doe ik niet. Het enige wat hier gebeurde is dat ik een deel van een andere vogel die verderop ook in beeld kwam weggekloond heb. Persoonlijk vind ik het altijd mooier dat de achtergrond nog wat herkenbaar is (hier de donkerblauwe oceaan). Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
          grts,
          Raf.

Comment

Mooi beeld Raf...

Maar vraag me af niet alleen nu in dit topic hoor....waarom er toch zo dikwijls gesproken word over "foefeleen met achtergronden bewerken"
            Daar zijn tegenwoordig speciale programma's voor gemaakt met AI denk maar aan "Luminar" enz....trouwens vind ik het bewerken en herwerken van foto's
            in allerlei software programma's een hobby op zich ...kan me inbeelden dat er mensen zijn die dit totaal niet zien zitten...maar waarom is dat...omdat men er niet mee kan werken ?

enfin ik wil je topic hier niet opzadelen met een ongepaste discussie en het is ook geen verwijt enkel een vaststelling....en een bedenking van mijnentwege...

Ik geniet mateloos van je foto's (maar dat wist je al wel....)

Groetjes
            Freddy
            https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              Mooi beeld Raf...

Maar vraag me af niet alleen nu in dit topic hoor....waarom er toch zo dikwijls gesproken word over "foefeleen met achtergronden bewerken"
              Daar zijn tegenwoordig speciale programma's voor gemaakt met AI denk maar aan "Luminar" enz....trouwens vind ik het bewerken en herwerken van foto's
              in allerlei software programma's een hobby op zich ...kan me inbeelden dat er mensen zijn die dit totaal niet zien zitten...maar waarom is dat...omdat men er niet mee kan werken ?

enfin ik wil je topic hier niet opzadelen met een ongepaste discussie en het is ook geen verwijt enkel een vaststelling....en een bedenking van mijnentwege...

Ik geniet mateloos van je foto's (maar dat wist je al wel....)

Groetjes
              Freddy
              Freddy, het was alleen om te zeggen dat ik niets aan de achtergrond veranderd heb. De achtergrond is zoals hij uit de camera komt en inderdaad misschien wat opmerkelijk dat je bij deze Nikon 400mm lens en met f 5.6 nog zo een herkenbare achtergrond hebt, zeker bij panning. En de jan-van-gent komt toch voldoende los van de herkenbare achtergrond denk ik.
              Ik heb me er inderdaad nog niet op toegelegd op al die bewerkingsmogelijkheden die nu bestaan en "foefelen" moet je niet negatief bekijken. Het kan inderdaad een hobby apart zijn nu met al die nabewerkingen en soms zie ik hier prachtige dingen verschijnen die je in de werkelijkheid nooit kunt zien of vastleggen. Maar momenteel houd ik het nog zoveel mogelijk bij natuurfotografie in de vrije natuur zonder grote ingrepen achteraf.

Comment

ik bekeek het niet negatie Raf...heb geleerd om dat zeker hier niet te doen....en je volste recht om het volstrekt bij de natuur te houden...appricieer ik ten volste...
                Je hebt me al enkele keren extra verrast met je mooie vossen foto's....
                En mij lijkt je foto hier ook heel natuurlijk hoor...met het juiste zonlicht op het water krijg je die diepblauwe mooie water kleur...

Groetjes
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Staat er heel knap op!
                  Groeten Andre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                    Bedankt voor de reactie Sieg.
                    Ik heb het eens nagekeken en ik heb 6 foto's direct na elkaar genomen, allemaal 400 mm en alle f 5.6. Enkele foto's voor deze en enkele erna. De achtergrond is overal dezelfde als hier. Zoals je weet heb ik alleen een oude versie van LR5 op schijfje voor de bewerking en foefelen zoals achtergronden bewerken of vervangen kan en doe ik niet. Het enige wat hier gebeurde is dat ik een deel van een andere vogel die verderop ook in beeld kwam weggekloond heb. Persoonlijk vind ik het altijd mooier dat de achtergrond nog wat herkenbaar is (hier de donkerblauwe oceaan). Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
                    grts,
                    Raf.
                    Ik denk dat je het verkeerd snap wat ik bedoel Raf, ik weet dat jij niks aan je achtergronden verandert (trouwens er zijn hier maar enkelen die dit doen hoor, degene die al langer met dit soort fotografie bezig zijn houden zich daar niet mee bezig)
                    In het landschapsfotografie forum zie je dit (spijtig genoeg) alsmaar meer en meer terugkomen. Persoonlijk vind ik het spijtig want het is de waarheid oneer aandoen, daarentegen is fotografie een kunst en dus dan weer vrij voor ieder z'n ding te doen.
                    Maar als ik bvb met mijn 300mm op f5,6 een opname maak is de achtergrond helemaal niet meer herkenbaar, op mijn 600 mm (en meer) uiteraard helemaal niet meer herkenbaar.
                    Dus daarom dat ik zei dat het wel frappant is dat je hier nog redelijk structuur in de golven kunt herkennen op 400mm en f5,6
                    Dus niets verkeer bedoelt hoor Raf

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Ik denk dat je het verkeerd snap wat ik bedoel Raf, ik weet dat jij niks aan je achtergronden verandert (trouwens er zijn hier maar enkelen die dit doen hoor, degene die al langer met dit soort fotografie bezig zijn houden zich daar niet mee bezig)
                      In het landschapsfotografie forum zie je dit (spijtig genoeg) alsmaar meer en meer terugkomen. Persoonlijk vind ik het spijtig want het is de waarheid oneer aandoen, daarentegen is fotografie een kunst en dus dan weer vrij voor ieder z'n ding te doen.
                      Maar als ik bvb met mijn 300mm op f5,6 een opname maak is de achtergrond helemaal niet meer herkenbaar, op mijn 600 mm (en meer) uiteraard helemaal niet meer herkenbaar.
                      Dus daarom dat ik zei dat het wel frappant is dat je hier nog redelijk structuur in de golven kunt herkennen op 400mm en f5,6
                      Dus niets verkeer bedoelt hoor Raf

grts
                      Sieg
                      Ik denk dat het ook te maken heeft met het aanwezige licht. Hier was het felle zonneschijn. Bij dezelfde opening maar andere lichtomstandigheden krijg je waarschijnlijk ook andere scherptediepte.

Comment

Mooie vlieger hoor,

Groeten,
                        Raf
                        Instagram

Comment

Working...
                        X