Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In the morning...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] In the morning...

De titel doet me altijd denken aan het nummer van Razorlight - In the morning..., eentje dat de hele dag blijft hangen.
    Goed, eerder deze week kon ik 's ochtends genieten van een heerlijk onderonsje met wat mezen tussen het riet.
    Nikon D7500 - Sigma 100-400mm

Groeten en nog een fijne zondag!
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

Re: In the morning...

Mooi van opbouw en kleur, maar ik mis toch scherpte op het koolmeesje (te vroeg op pad geweest ? )

grt
    Gerrit

Comment

Moeilijk licht zo te zien
      De (weinige) scherpte ligt wel op de juiste plaats, daarentegen zit er bijna geen detail in de foto
      Mss komt het door het moment, mss de crop of mss de afwerking, kan trouwens ook nog aan de upload liggen dat er weinig tot geen detail aanwezig is in de pimpel

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Moeilijk licht zo te zien
        De (weinige) scherpte ligt wel op de juiste plaats, daarentegen zit er bijna geen detail in de foto
        Mss komt het door het moment, mss de crop of mss de afwerking, kan trouwens ook nog aan de upload liggen dat er weinig tot geen detail aanwezig is in de pimpel

grts
        Sieg
        Als ik die hier zie i.v.m het origineel, dan weet ik niet wat er fout is gegaan, maar zo flets oogt hij absoluut niet. Ik zou hem ook niet posten zoals hij nu is. De vogel heeft véél meer detail, de scherpte, dat klopt, Frans haalde het al eens aan op Flickr, ik zit er met deze lens (Sigma 100-400mm) heel vaak net naast (Front-focusing), ik ging ze kalibreren maar wou nog éénmaal gaan testen en in 3/4e van de foto's ontbreekt het vlijmscherpe, het is telkens net niet helemaal. Nu, het is een oude lens, ik kan ze wellicht niet kalibreren met de dock van Sigma, ik ga eens testen met..... en dan in de body corrigeren.

Bedankt voor de reactie Sieg!
        Groeten,
        Mattias

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
          Mooi van opbouw en kleur, maar ik mis toch scherpte op het koolmeesje (te vroeg op pad geweest ? )

grt
          Gerrit
          Het was maar met één oog Neen, heb te kampen met front-focusing, het is op de meeste foto's net niet wat het moet zijn, nochtans een gouden ochtend. Er zal wel nog eentje passeren die wel scherp (genoeg) is ;-) Ik zal moeten de lens kalibreren, maar heb dit nog nooit eerder gedaan. Kwestie van een goed testonderwerp te vinden zeker...Ik weet dat er zo'n setjes bestaan, maar als ik begin met een verschuiving naar achteren zal ik snel genoeg resultaat zien, denk ik...

Comment

Ik denk dat hier toch iets anders speelt. Bij front-focus zou je bv. het takje waar de mees op zit, scherp zien, maar ik zie dat niet. Iets teveel gecropt ? Zou het ook anders niet weten. En om te kalibreren zijn er voldoende voorbeelden te vinden op bv. YouTube, zonder kosten te maken hé, heel simpel uit te voeren. Ook hier op BD is dat al verschillende keren uitgelegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              Ik denk dat hier toch iets anders speelt. Bij front-focus zou je bv. het takje waar de mees op zit, scherp zien, maar ik zie dat niet. Iets teveel gecropt ? Zou het ook anders niet weten. En om te kalibreren zijn er voldoende voorbeelden te vinden op bv. YouTube, zonder kosten te maken hé, heel simpel uit te voeren. Ook hier op BD is dat al verschillende keren uitgelegd.
              Rond de mees is er wel een circulair/ovalen filter aangebracht om de achtergrond iets onscherper te maken. Ter hoogte van de ogen is de rietstok wel scherp bv. We hebben al op verschillende foto's front-focus gezien, zie bovenstaande comments, het werd eerder al door @Frakske op Flickr geopperd, nu is het wel duidelijk geworden in de reeks die ik toen nam. Ik weet dat er heel wat online te vinden is over kalibratie, ben ook absoluut niet van plan om er geld aan te besteden en me laten verleiden door de setjes, ik heb het gewoon nog nooit gedaan of moeten doen. Maar dat zal wel lukken.

Bedankt voor jouw insteek!

Comment

Working...
              X