Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi Freddy, hij lijkt er wel te zijn opgeplakt, komt heel mooi los van de achtergrond, wel eigenaardig is het blauw dat door de staart te zien is
De kleuren en achtergrond zijn voor mij persoonlijk nogal onnatuurlijk, denk moest je de schuiver van het rode kanaal naar beneden halen dat het dan meer met de natuur overeenstemt
Maar uiteraard blijft het altijd de vrije interpretatie van de fotograaf vind ik, niet iedereen wil en moet een natuurlijk beeld hebben
grts
Sieg
Last edited by Sieg; 9 februari 2020, 21:03.
Reden: toevoeging
Mooi Freddy, hij lijkt er wel te zijn opgeplakt, komt heel mooi los van de achtergrond, wel eigenaardig is het blauw dat door de staart te zien is
De kleuren en achtergrond zijn voor mij persoonlijk nogal onnatuurlijk, denk moest je de schuiver van het rode kanaal naar beneden halen dat het dan meer met de natuur overeenstemt
Maar uiteraard blijft het altijd de vrije interpretatie van de fotograaf vind ik, niet iedereen wil en moet een natuurlijk beeld hebben
Natuurlijk krijg je graag reacties op je foto's soms zijn ze positief soms negatief maar ik ga er toch steeds vanuit dat ze opbouwend bedoeld zijn....ook zal ik de kans niet
laten liggen om opmerkingen toe te lichten...of beter gezegd in dit geval met beeldmateriaal te bewijzen...in dit bericht van siegfried (de commentaar van hem waar ik steeds weer naar uit kijk...omdat je er kunt uit leren...)
Je standpunt dat de achtergrond voor jouw te onnatuurlijk overkomt lijkt me bij het bekijken van het origineel (welk ik enkel omgezet heb van raw naar jpeg en op grootte gebracht, dus geen enkele bewerking gedaan...) lijkt toch
dat die achtergrond er wel blijkbaar zo fel was....(laagstaande zon en riet kraag als bg) ...ook de opmerking " lijkt eropgeplakt ...dan denken de meeste mensen oeps dien heeft gephotoshoped ....wat totaal niet is in dit beeld dus...
Verder merk ik ook dat blauw in zijn staart en zou idd ook vermoedens kunnen doen rijzen dat ik de kokmeeuw uit de lucht geplukt heb....wat totaal niet is want anders zou ik het wel beter gedaan hebben natuurlijk....vanwaar die blauwe schijnsels tss
de staartveren komen ook voor mij een raadsel...mss is dit toch lichte bevedering rond de staartpennen ?
Een mooie vlieger Freddy!
De reactie van Sieg kan ik begrijpen. Het was ook mijn eerste indruk. Door die 700mm en de gekozen opening krijg je een totaal onherkenbare (maar mooi passende) BG. Bij het zien van een meeuw denk je natuurlijk aan de zee, een haven ... en hier doet dat bruin op de achtergrond wat vreemd aan. Het is een kwestie van smaak natuurlijk of je de achtergrond nog wat herkenbaar wil meegeven of niet. Op een andere plaats (zee, haven) is dat doenbaar maar hier op het land is het misschien beter die achtergrond onherkenbaar en zo egaal mogelijk te houden. De tweede vind ik de betere omdat het bruin minder opvallend is.
Natuurlijk krijg je graag reacties op je foto's soms zijn ze positief soms negatief maar ik ga er toch steeds vanuit dat ze opbouwend bedoeld zijn....ook zal ik de kans niet
laten liggen om opmerkingen toe te lichten...of beter gezegd in dit geval met beeldmateriaal te bewijzen...in dit bericht van siegfried (de commentaar van hem waar ik steeds weer naar uit kijk...omdat je er kunt uit leren...)
Je standpunt dat de achtergrond voor jouw te onnatuurlijk overkomt lijkt me bij het bekijken van het origineel (welk ik enkel omgezet heb van raw naar jpeg en op grootte gebracht, dus geen enkele bewerking gedaan...) lijkt toch
dat die achtergrond er wel blijkbaar zo fel was....(laagstaande zon en riet kraag als bg) ...ook de opmerking " lijkt eropgeplakt ...dan denken de meeste mensen oeps dien heeft gephotoshoped ....wat totaal niet is in dit beeld dus...
Verder merk ik ook dat blauw in zijn staart en zou idd ook vermoedens kunnen doen rijzen dat ik de kokmeeuw uit de lucht geplukt heb....wat totaal niet is want anders zou ik het wel beter gedaan hebben natuurlijk....vanwaar die blauwe schijnsels tss
de staartveren komen ook voor mij een raadsel...mss is dit toch lichte bevedering rond de staartpennen ?
Zo dit moest me toch ff van het hart...
Hey Freddy, niet slecht bedoeld hoor en zoals ik schreef ieder doet met z'n beelden wat hij wilt.
Dat blauw aan de onderkant zou reflectie kunnen zijn van water denk ik, dat blauw aan de bovenkant van de lucht dan misschien en de blauwe randjes aan de vleugels weet ik ook niet.
Ik ben uiteraard eerst gaan kijken naar eigen beelden die er ongeveer hetzelfde uitzien, dus riet op de achtergrond en vliegend boven het water.
Het enige verschil is dat die beelden van mij overdag zijn gemaakt en ik dus geen warm licht had.
Dus als je deze beelden van mij bekijkt zie je geen blauwe randen en dat vond ik er zo raar aan, dit zijn de beelden, wel al van enkele jaren terug ...
Deze meeuwen vliegen ook boven het water met riet als achtergrond, wel wat blauwe reflectie aan de onderkant van het water uiteraard maar voor de rest geen blauwe randen.
Zodoende ook dat ik geschreven heb wat ik dacht, je weet dat ik altijd mijn eerlijke mening geef hé
Ik denk wel dat dat geapprecieerd wordt door de meesten onder ons
Hey Freddy, niet slecht bedoeld hoor en zoals ik schreef ieder doet met z'n beelden wat hij wilt.
Hier wil je toch min of meer insinueren dat de meeuw in de bg is gezet ?
En dat is dus pertinent niet zo...is één beeld, ik kan de raw zo aan iedereen voorleggen en je gedacht zeggen is prima...maar soms kan zelfs jou gedacht een kronkel hebben...maar ik geef toe dat de foto aanleiding bied om die plak oefening te insinueren...NIET DUS....
Zo dit moest me toch ff van het hart...
Mooie opname tout court Freddy! Ik denk niet dat hier fotografen zitten die onmiddellijk op die manier gaan denken, ikzelf hou mijn beelden ook zo natuurlijk mogelijk. Hij is inderdaad heel mooi van de BG los geraakt. Voor op 700mm een opname met veel detail, die goed geslaagd is!
Comment