Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turtle Walk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Turtle Walk

    Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
    Dit is een foto van (echte, levende) schildpadden van bovenaf getrokken. Softwarematig werden een vishaak en een paar zwarte lijnen met bolletjes op de uiteinden toegevoegd. 90 procent van wat je dus ziet is fotografie. De rest zou je 'digital painting & sculpture' kunnen noemen. Voor mij loopt het allemaal in elkaar over. Ik zoek niet in een bepaalde categorie te vallen maar dit werk sluit aan bij 'fotografie' mijns inziens.
    Bedankt voor de info, ik snapte echt niet of dit nu een gefotografeerd schilderij was of iets anders
    Wat eigenlijk alleen maar wil zeggen dat je de uitvoering/bewerking heel goed gedaan hebt
    Om dit soort beelden te maken moet je toch al goed overweg kunnen met PS veronderstel ik
    Alleen snap ik nog steeds de combinatie van een vishaak met de rest niet, maar dat zal wel aan mij liggen ;-)

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Turtle Walk

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Bedankt voor de info, ik snapte echt niet of dit nu een gefotografeerd schilderij was of iets anders
      Wat eigenlijk alleen maar wil zeggen dat je de uitvoering/bewerking heel goed gedaan hebt
      Om dit soort beelden te maken moet je toch al goed overweg kunnen met PS veronderstel ik
      Alleen snap ik nog steeds de combinatie van een vishaak met de rest niet, maar dat zal wel aan mij liggen ;-)

      grts
      Sieg
      Niet alles behoeft een uitleg toch? Niet alles heeft een duidelijke rationele uitleg en gebeurt met voorbedachte rade. Ik werk vrij intuïtief, alhoewel wel naar betekenis toe dikwijls. Hier blijft het een beetje enigmatisch, toegegeven. Ik kan je wel zeggen dat het me doet denken aan die grijpmachines die op de kermis staan soms, maar dat is een associatie van me. Het werk is een gevolg van een evolutie waarbij er in een eerdere fase nog een platvis kwam kijken.

      Ik beheers vrij goed photoshop denk ik dat ik zeggen mag, maar dit werk vergt niet zo veel complexe operaties in Photoshop. De schildpadden zaten wel degelijk op die ondergrond dus werden niet apart toegevoegd. De haak werd wel toegevoegd. Kleuren gematched. En onderaan links werd er wat zwart bijgeschilderd met de muis om de indruk te geven dat de schildpadden uit die hoek komen gekropen. De groene en rode bolletjes zijn 3D gerenderde objecten met een transparante achtergrond..

      Ik hoop dat ik deze werken kan blijven tonen hier. Ik weet dat ik niet steeds de geschikte categorie vind om ze in te plaatsen maar betekent dat dat ze niet kunnen getoond worden?

      Nu, de moderatie moet maar zeggen wanneer het te veel afwijkt van wat dit forum wil zien.

      Comment


      • #18
        Re: Turtle Walk

        Zoom.nl heeft inderdaad nog een categorie voor bewerkte fotografie. Wel veel minder discussie daar.
        Naar mijn gevoel is het niet zo dat het werk hier niet op zijn plek staat, maar vooral dat de bezoekers hier er minder affiniteit mee hebben. Dit hoeft in mijn ogen niet slecht te zijn, en kan de creativiteit alleen maar ten goede komen. Probeer ons maar iets bij te brengen.
        Natuurlijk kan de kwaliteit van de commentaar er wel wat minder door worden.
        Persoonlijk spreekt mij dit ook minder aan, maar dat is uiteraard persoonlijke smaak. Technisch is hier weinig op aan te merken naar mijn gevoel.
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

        Comment

        Working...
        X