Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oefenen+ups

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] oefenen+ups

Nog eens mijn stoute schoenen aangetrokken en proberen wat vlucht foto's te maken...
    Was raar ik vertrok met redelijk goed weer maar aangekomen kreeg ik eerst een stortbui over me heen...
    waarna de zon toch soms weer doorbrak in de lucht, dit leverde me eigenaardige beelden op waarvan
    ik niet goed weet wat ervan te denken...????

Deze vlogen pal in een lucht waar de zon toch wat helderheid in bracht...

update : al dan niet halo rond de vleugel weggewerkt...

update : witte vlek boven midden weggewerkt en lichtjes verscherpt..

update : De klik van sieg trachten te doen met acr...

ik weet dus niet of dit mag natuurlijk bedoek drie nieuwe ups plaatsen in alle geval thx voor de aangename en leerrijke reacties...
    Last edited by freddy69; 11 december 2018, 16:44.
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

Re: oefenen

Alle 3 zijn ze prachtig Patrick, de eerste draagt mijn voorkeur omwille van het schitterend licht en de compo.
    Groeten Andre

Comment

Ik ga voor de tweede.
      De laatste had je moeten overbelichten.

Johan

Comment

Mooi Freddy, prima gelukt
        Al met de nieuwe lens aan de sleg ?

de eerste heeft mijn voorkeur met dat mooie warme licht op de ganzen en die donkere dreigende achtergrond
        De tweede is een gewoon plaatje waarbij ik die witte vlek in de achtergrond nog zou wegwerken, maar wel een mooi moment
        De derde is te koel afgewerkt en onderbelicht maar waar wel een hele mooie opname van te maken valt in nabewerking KLIK ;-)

grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 10 december 2018, 17:58.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
          Ik ga voor de tweede.
          De laatste had je moeten overbelichten.

Johan
          Ik ben het nogmaals eens met Johan.
          En de eerste mocht voor mij iets opgelicht worden.
          Groet Theo
          http://500px.com/diethe

Comment

Die eerste heeft wat halo op de vleugel.
            De tweede wat onscherpte.
            Ach, we verwachten zoveel, het zijn gewoon mooie foto's van unieke momenten.
            ...leeg...

Comment

Als dit oefenen is, ben ik heel benieuwd wat ik nog voor moois te zien krijg als je een beetje uitgeoefend bent.
              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

Comment

Mijn voorkeur gaat naar de tweede ook. Juist die lichtvlek bovenaan wat wegdoen. De eerste vind ik ook knap gedaan met die vogels juist in de lichtere vlek van de lucht.

Comment

Allen al weer hartelijk dank voor de reacties en tips...

@johan : idd dat vergeet ik telkens weer eh....verd....

@Sieg : is nog met mijn oude lens ...je KLIK is wel stukken mooier dan de mijne....snik...ik ben een beetje aan het nabewerken geslagen maar krijg er dat toch niet zoals die van jou...als het ff kan graag info hoe jij dit hebt gedaan..ik krijg hem natuurlijk wel lichter gezet maar krijg die lucht niet zoals in je klik...

@Theo : Dat oplichten van nr 1 zou kunnen maar voor mij was ie wat dat betreft min of meer oke...

@Lieven : idd zie nu ook die halo aan de vleugel ga proberen er een update van te maken....vond de scherpte van nr 2 nog net kunnen...

@Dushi ; is idd oefenen, zal waarschijnlijk nooit een crack worden in vluchtshots...hier speelt toch ook wel de kwaliteit van je materiaal een redelijk grote rol...

@Muesli : Ga die lichtvlek in een update trachten te verzachten ...

Van harte dank voor de mooie en eerlijke commentaren hier kan ik mee aan de slag....thx...

Groetjes
                  Freddy
                  Last edited by freddy69; 11 december 2018, 01:36.
                  https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Mooie serie maar de eerste is echt geweldig. Het licht, de eenden, de achtergrond!
                    http://www.smuttynose.nl

Comment

Voor mij ook de tweede hoor,

Groeten,
                      Raf
                      Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                        Die eerste heeft wat halo op de vleugel.
                        Is volgens mij geen halo, volgens mij is het een stuk van de vleugel (ronding) wat nog een ietsie pietsie wordt belicht waardoor er zoiets als een valse halo ontstaat.
                        Groet Theo
                        http://500px.com/diethe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                          @Sieg :...je KLIK is wel stukken mooier dan de mijne....snik...ik ben een beetje aan het nabewerken geslagen maar krijg er dat toch niet zoals die van jou...als het ff kan graag info hoe jij dit hebt gedaan..ik krijg hem natuurlijk wel lichter gezet maar krijg die lucht niet zoals in je klik...
                          Geen probleemn hoor Freddy, ik heb deze aangepast in volgende volgorde
                          - foto warmer afwerken zodat de mooie kleuren in de lucht er weer inkomen en het blauw uit de vleugels verdwijnt
                          - hooglichten daarna naar beneden halen zodat deze niet overbelicht zijn
                          - schaduwen optrekken tot de ganzen mooi belicht zijn

Alle aanpassingen gewoon in acr

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                          X