Vader en zoon bij zonsopgang. De Drakensbergen op de achtergrond.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sfeerbeeld
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Sfeerbeeld
Mooi om ook eens een keer wat meer van de locatie te zien Jochen, voor mij meer van dit soort opnames uit Afrika
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtMooi om ook eens een keer wat meer van de locatie te zien Jochen, voor mij meer van dit soort opnames uit Afrika
grts
Sieg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtMooi om ook eens een keer wat meer van de locatie te zien Jochen, voor mij meer van dit soort opnames uit Afrika
grts
Sieg
De "lowveld" is zo plat als een pannenkoek, op wat rivierdalen na. De bergen, hier op de achtergrond, zijn in feite geen echte bergen; je ziet gewoon het enorme hoogteverschil (ong 1000m) met de "highveld" die meer westwaarts ligt. En die "bergflank" is enkel te zien in de reservaten die het meest westwaarts liggen. Hoe verder je Kruger in trekt, oostwaarts, hoe minder je ze ziet (en hoe minder impressionant ze lijken).
Nu, vele mensen die hier op safari komen weten dit niet, maar die "bergen" zijn zeker ook een bezoek waard. De "Panorama Route" heeft toeristische trekpleisters zoals Graskop Gorge, God's Window, Bourke's Luck Potholes, enz. De kers op de taart is natuurlijk de Blyde River Canyon, vierde grootste ter wereld, en grootste groene canyon ter wereld. Je kan die canyon trouwens ook van onderaf zien; op de dam kan je een boottocht doen.
Ik zal eens wat meer foto's van de canyon posten in het "landschappen" subforum.
Comment
Comment