Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
duo
Collapse
X
-
-
Re: duo
Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk berichtIs de voorgrond uitgesneden vanwege een rustiger achtergrond?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door woca Bekijk berichtBegrijp je vraag niet goed. Maar dit is uiteraard één foto en geen bewerking van 2 foto’s zoals je suggereert ?[emoji849]
Maar ik had even de indruk dat je een selektie van de achtergond had gemaakt om die meer te vervagen.
Alhoewel ik me dat bij jou eigenlijk moeilijk kon voorstellen (je kwaliteit van fotograferen is nl.top).
Excuses voor mijn vraag dus."Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk berichtNee, dat bedoelde ik niet, Wouter.
Maar ik had even de indruk dat je een selektie van de achtergond had gemaakt om die meer te vervagen.
Alhoewel ik me dat bij jou eigenlijk moeilijk kon voorstellen (je kwaliteit van fotograferen is nl.top).
Excuses voor mijn vraag dus.
Nee, ik heb niets selectief vervaagd. Deze foto is genomen op 5-6 meter met een 500 mm op f4, dus is de scherptediepte heel klein en is de achtergrond bijna altijd egaal. in deze foto (en bij vele van mijn andere ) is er een tegenlicht situatie, wat soms een specialer beeld geeft door ietwat van een "rimlicht" (contourlicht) waardoor de vogels(voorgrond) nog meer afgetekend zijn tov de achtergrond.
Comment
-
Dank voor je fijne uitleg, Wouter.
Ik neem aan dat je vaak met een wimberley werkt,
want de lens die je bechrijft zal wel niet te tillen zijn."Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk berichtDank voor je fijne uitleg, Wouter.
Ik neem aan dat je vaak met een wimberley werkt,
want de lens die je bechrijft zal wel niet te tillen zijn.
Comment
-
Mooi Wouter, leuk om dit in eigen tuin vast te kunnen leggen
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Mooi Wouter en volledig eens wat dat rimlicht betreft, ik heb zo ook al meerdere foto's gemaakt en het lijkt dan net op knip en plakwerk wat het natuurlijk niet is...
Groetjes
Freddy
Comment
Comment